מדוח הצללים של 'אדם טבע ודין' עולה כי נוסע בודד בתחבורה ציבורית (כגון אוטובוס) אחראי לפליטת גזי חממה לקילומטר של 0.05 ק"ג, לעומת נוסע בודד ברכב פרטי האחראי לפליטת גזי חממה לקילומטר של 0.12 ק"ג.
נתונים נוספים העולים מדוח הצללים מעידים כי כל קיצור ב10% בזמן הנסיעה יביא לעליה של כ4% של עליה בשימוש בתחבורה ציבורית, וכל עליה של 1% בתדירות התחבורה הציבורית תביא לגידול של 0.5% במספר הנוסעים (כך ששיפור של 50% בתדירות התחבורה הציבורית יוביל לעלייה של 25% בכמות הנוסעים).
עוד עולה מהדוח כי במדינות רבות בעולם הצליחו להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית באמצעות ייעול השירות והפחתת המחירים. כך לדוגמא, ירידה של כ- 31% במחירי התחבורה הציבורית בלונדון גרמה לעליה של 11% בשימוש בתחבורה ציבורית ולירידה של 6% בשימוש ברכב פרטי. כך גם בבוסטון, שם קיצור זמני הנסיעה באותו נתיב מ 20-40 דקות ל- 15 דקות הביאו לעליה של פי שניים, תוך שנה, בשימוש בתחבורה הציבורית.
לדברי מחבר הדוח, ד"ר אריה ונגר, מדען האוויר של 'אדם טבע ודין': "נתונים אלה מעידים כי על מנת להפחית את פליטת גזי החממה בישראל, יש צורך לקדם תכניות רציניות לשיפור התחבורה הציבורית ולצמצום התלות ברכב פרטי. כמו כן יש להגדיל בצורה ניכרת את היחס בין ההשקעה בתחבורה ציבורית להשקעה בכבישים ולהטמיע עקרונות של תחבורה בת קיימא בכל מערכות התכנון".
עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין': "הנתונים מוכיחים כי דוח מקינזי הוא דוח שמרני, אשר מתעלם מהתחבורה הפרטית שהיא אחד ממקורות הזיהום המרכזיים בישראל. לצערנו, מדינת ישראל אימצה את דוח מקינזי, זאת במקום להציג תוכנית אמיצה וחדשנית לתחבורה ציבורית מתקדמת, שתביא להפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה, לצמצום הפגיעה בבריאות הציבור, לשיפור איכות החיים ולהתייעלות כלכלית".
'