כל מה שאתם חייבים לדעת על הסכם מקרקעין באדיבות נדל"ן אריאל - הסכם מקרקעין הוא מההסכמים הנפוצים והחשובים ביותר שאנו עושים במהלך חיינו. אלכס פישר, בעלי נדל"ן אריאל, מסביר על ההסכם והאם ניתן לבטלו לאחר החתימה.

כל מה שצריך לדעת על הסכם מקרקעין / נדל"ן אריאל
כל מה שצריך לדעת על הסכם מקרקעין / נדל"ן אריאל

חוזה מקרקעין הינו חוזה משפטי אשר במסגרתו מתבצעת עסקה של מכירת זכויות במקרקעין כמו בית פרטי ודירת מגורים. בדרך כלל החוזה יכיל את הפרטים הבאים: זהות הצדדים, זהות ותיאור הנכס, התמורה, לוח תשלומים, מועד מסירת חזקה ויתר תנאי ההסכם.

לא פעם, מפרסמים דירה למכירה בסכום מסוים ולאחר המכירה מגלים כי הדירה מוערכת בסכום גבוה יותר ולהפך. לכן עולה השאלה האם ניתן לבטל את ההסכם. ישנם תנאים ספציפיים בהם ניתן לבטל את החוזה אך צריכה להיות סיבה מוצדקת ומוכרת לביטול.

אחד התנאים לביטול חוזה הינו פגמים בכריתת החוזה והפרה של הסכם המעניקים לצד הנפגע את האפשרות לבטל את החוזה. כמו כן, ניתן לבטל חוזה גם במקרה של הפרה יסודית של תנאי מתנאי החוזה. בכל חוזה, קיימים סעיפים יסודיים אשר הפרתם תהווה הצדקה לביטול החוזה.

בנוסף, הטעיה או הסתרה מצד המוכר בנוגע לפרטים מהותיים שהקונה לא יכול לגלות בעצמו יכולה גם היא להצדיק ביטול חוזה מצד הקונה. במידה והמוכר ידע על פגמים בנכס ולא יגלה אותם אזי קיימת עילה לביטול החוזה.

כדי לקבוע האם ניתן לבטל את החוזה עורכים מבחן סבירות. מבחן משפטי בו נשאלת השאלה האם האדם הסביר היה מבצע רכישה לו היה נחשף לכל המידע הרלוונטי. במידה והתשובה תהיה שלילית ובית המשפט יקבע כי אדם סביר לא היה מבצע את הרכישה אזי בית המשפט יבטל את החוזה.

כאשר לקוח פונה ליועץ נדל"ן ומבקש ממנו למכור את הנכס שלו, עליו לסמוך על היועץ שימסור את כל הפרטים הרלוונטיים ולא יעלים פרטים חשובים על מנת למנוע מקרה של ביטול החוזה. כמו כן, על היועץ לנהוג באמינות ובשקיפות מול קוניו.

אלכס אומר כי השקיפות בהצגת הנכס היא הכרחית, חשוב להסב תשומת לב לדברים הפחות טובים בנכס ובו זמנית להצביע על היתרונות והצדדים החיוביים.

אלכס פישר, יועץ ומשווק נדל"ן, בעלי משרד התיווך "נדל"ן אריאל". לייעוץ אישי חייגו: 052-8008680 חפשו אותנו באתר: ובעמוד הפייסבוק.