בזמן שמשבר הנדל"ן רק הולך וגדל, והסיכוי לרכוש דירה הולך ומתרחק, יותר ויותר אנשים מוצאים פתרונות במבנים ניידים, מבנים אשר ניתן למקם אותם במקומות שונים על פי חוק ולהתגורר שם. מבנים אלו עולים פחות, מן הסתם, מדירות רגילות וגם אם הם לא מעניקים את אותה רמה של איכות חיים, עדיין מדובר בפתרון לא רע למגורים, אפילו זמניים.

מבנה נייד
מבנה נייד

מבנה נייד משמש למגורים, בדרך כלל, במספר מקרים. בין היתר, כשמדובר על מבנה מגורים זמני לפני מעבר למבנה קבוע (למשל אם המבנה עצמו עדיין לא הושלם), כשאין אפשרות לבנות מבנה קבע אז משתמשים תחילה במבנה נייד (דבר נפוץ במושבים וקיבוצים, שם הילדים נהנים בתחילה ממבנה נייד ואחר כך ממבנה קבע), כאשר יש עיכובים בבנייה של מבני קבע אז קיים שימוש ניכר במבני מגורים זמניים כמו מבנה נייד וכן הרבה פעמים כשלא מקבלים אישור לבנות מבנה קבע, אז תחילה משתמשים במבנה זמני עד שהאישור מתקבל.

בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות שיפור ניכר בדגמים של מבנים ניידים. השיפור חל מסיבות שונות, בין היתר, הכרה שהמבנים הישנים אינם התאימו למגורי אנשים לתקופה ארוכה וכן לא תמיד התאימו לתנאי מזג האוויר. יש להדגיש שהרבה פעמים מבנים ניידים ישנים היו מותאמים למגורים של אדם אחד או זוג, דבר שגם הוא השתנה בעקבות ההתפתחות וכניסתם של הדגמים החדשים לשוק.

כיצד נראה מבנה נייד חדש

כיום אנחנו יכולים לראות מבנה נייד שהוא למעשה, כמין וילה. זו גם הסיבה שהוא לא מוגדר עוד כקראוון אלא כקרווילה. מדובר על מבנה נייד מעוצב בצורה מרשימה ויוקרתית, כולל מטבח מאובזר, פרקט, חיפוי אבן חיצוני, מספר חדרים, שטח נרחב יותר, מדובר למעשה על מבנה שמזכיר במובנים רבים מבנה קבע. זו גם הסיבה שיש אנשים שמעדיפים לרכוש אותו ולא לרכוש מבנה קבע, שכן, הוא הרבה יותר זול.

צריך לזכור עוד, יש לשימוש במבנה נייד יתרונות שונים, למרות שזה נתפס כמשהו זמני, הרי עצם זה שניתן להזיז אותו ממקום למקום וכן עצם זה שניתן להשתמש בשטח אשר סביבו לצרכים שונים, הופך את השימוש בו להרבה יותר משתלם, לפעמים.

המבנים הניידים החדשים, מותאמים לא רק למגורים כמובן, אלא גם לנופש, כך למשל אנחנו יכולים לראות מבנה נייד שמשמש לצימר או בקתת נופש, וכן למשרדים, בעיקר בשטח פתוח. למשל, באתרי בנייה, מוסכים, שטחי עבודה ועוד. מבנה נייד יכול לשמש מקום לפגישות, ישיבות, מנוחה, ועוד.

נקודה אחרונה שחשוב להזכיר, השימוש במבנה נייד הוא פופולארי מאוד, אך בכל מקום בו רוצים להציב אותו, יש לקבל אישורים מהרשות שהשטח שייך לה ולברר מה הם התקנות והדרישות לשם כך. על מנת שיהיה להתיישב ולהתגורר במקום כחוק ובצורה מסודרת.