אף על פי שהחוק, אשר מתוקפו פועלת הרשות, דורש מתן שירותי שיקום לאסירים משוחררים ברחבי הארץ בכלל היישובים, אין ביכולתה של הרשות לעמוד בדרישה זו משום שהתקציב הדרוש ליישום חוק זה לא הוענק לרשות. וכך, עקב תקציב זעום במיוחד אשר מתוקפו היא פועלת, תקציב המהווה פחות מ-10% מהתקציב המוקצה לשב"ס לטיפול להכנה לשיקום, יש בידה של הרשות לספק שירותיה רק ל-16% מהישובים בישראל דבר הקוטע פעמים רבות את הרצף הטיפולי שהחל בכלא. כמו כן, הבעיה התקציבית הקיימת מביאה פעמים רבות למצב אבסורד המונע שחרורם המוקדם של אסירים מהכלא (אסירים אשר זוכו בהתנהגות טובה), עקב אי יכולת של הרשות לשקמם ביישוב אליו הם שייכים.
מהרשות לשיקום האסיר נמסר כי הפרדוקס בו נתונה הרשות הינו בלתי נתפס: מחד פועלת הרשות על תקציב זעום, המאפשר לה לספק שירותיה באופן חלקי ומוגבל- מה שלמעשה יגרום בהמשך ליותר ויותר אסירים, אשר לא עברו תהליך שיקום, לחזור לכותלי בית הסוהר. מנגד, חזרתם של האסירים לבית הסוהר- פירושה בזבוז משאבי המדינה- אותם משאבים שמלכתחילה יכלו להיות מופנים לרשות ולמנוע את הריטואל החוזר הזה.
מחר, יום ג' ה-2.03 בשעה 9:30, תתכנס ועדת הפנים של הכנסת לדון בנושא הרשות לשיקום האסיר. בוועדה יציג מנכ"ל הרשות- ד"ר חיים איילון, את חזונה, ייעודה ובעיותיה הרבות של הרשות.