מועצת עירית חיפה, אישרה הערב [יום ג' 6 לאפריל 2010] את מסמך מדיניות ציר אח"י אילת, המסדיר את כיווני ההתפתחות של הציר, תוך איזון בין הפעילות העסקית שהתפתחה לאורכו במהלך עשרות השנים האחרונות לבין הצורך לשמור על איכות חיי התושבים המתגוררים במקום

כלים

רחוב אח"י אילת הוקם בתקופת המנדט כציר מרכזי בקריית חיים המזרחית שכלל מגורים, מוסדות ציבור ומסחר. בתחילת שנות ה – 90 הסתמנה לאורך הציר פריחה ספונטאנית של עסקים ומסעדות, מרביתם באמצעות היתרים לשימוש חורג שניתנו בזמנו ע"י העירייה. קירבתו של הציר לכביש עכו-חיפה סייעה להתפתחות הרחוב כמוקד הסעדה ובילוי בסמוך לצומת הצריף המשרת את האזור כולו.

בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בשיפור חזות הרחוב והסדרתו ומסמך המדיניות נועד להסדיר את השימושים שיותרו לאורך הציר. המסמך הוכן על בסיס סקר שימושי קרקע קיימים במסגרתו מופו כל העסקים הפועלים לאורך הציר. כמו כן הוכנה ע"י כלכלן פרוגרמה מומלצת לשטחי בנייה לשימושים עסקיים (מסחר ומשרדים פרטיים).

במסמך המדיניות נקבעו כללים ותנאים לתוספת שימושים עסקיים וסוגם, הוגדרו מתחמי פעילות כאשר מיקום עסקי המזון הוגבל לשני מתחמים בלבד, נקבעו הנחיות לנושא חניה והרחבת הציר ועקרונות תכנוניים להכנת תוכניות בנין עיר נקודתיות ומתן היתרים. בהיתר לשימוש אשר עלול לגרום מטרד סביבתי כגון מטרדי רעש, ריח ריכוז קהל, לכלוך וכו', יקבעו שעות הפעילות המותרות ותנאים ספציפיים בתיאום ובאישור איגוד הערים לאיכות הסביבה.

במסגרת הכנת מסמך המדיניות בוצע סקר מקומות חנייה לאורך הציר ובקרבתו. בהמשך לתוצאות הסקר ולשימושי הקרקע המוצעים נקבעו פתרונות חנייה כגון חניונים ציבוריים שיוקמו בקרבת הציר, הקמת חניונים תת קרקעיים בפרויקטים חדשים בהם יתוגברו זכויות הבניה(בצומת רחוב משה שרת) ופתיחת חניונים פרטיים קיימים לשרות הציבור.

כל היתר לשימוש חורג שיינתן לאורך הציר יוגבל בזמן במהלכו ידרשו בעלי ההיתר להסדיר את השימושים בתכנית בניין עיר שתאושר כחוק.