BrandZ , דו"ח '100 המותגים המובילים בעולם' של Millward Brown המיוצגת בישראל ע"י קבוצת שילוב חושף:  

  1. 1. אפל מדורגת במקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות, גוגל חלפה על פני יבמ ומדורגת שנייה בדרוג  
  2. 2. סמסונג סוגרת את הפער מאפל ומציגה שיעור צמיחה גבוה במיוחד של 51% בערך המותג  
  3. 3. פייסבוק שהציגה בשנה שעברה את אחוז הצמיחה הגבוה ביותר, יורדת השנה ב- 36% ומדורגת בדו"ח במקום ה- 31
  4. 4. מותג האופנה האיטלקי פראדה מציג את שיעור הצמיחה הגבוה בדו"ח של 63%
  5. 5. לאחר שב 2012 לא צמח מדד המותגים כלל, השנה ניתן לראות צמיחה של 7% בערך 100 המותגים המובילים.
  6. 6. 100 החברות המובילות במחקר BrandZ שוות 2.6 טריליון דולר - צמיחה של 77% מאז שנת 2006

112חברת המחקר הבינלאומית, Millward Brown, המיוצגת בישראל ע"י קבוצת שילובMillward Brown, מפרסמת היום (21.5) את תוצאות מחקר ה- BrandZ השנתי שלה - דירוג 100 המותגים המובילים בעולם לשנת 2013.

מחקר ה-BrandZ  יוצא זה השנה ה- 8 ברציפות ומהווה את המחקר היחיד בעולם המאפשר להבין את ערכו הפיננסי של המותג (ולאו דווקא של החברה). המחקר משלב ניתוח תפיסת הצרכנים ביחס למותגים עם ניתוח הביצועים הפיננסיים שלהם.

המחקר נערך בעשרות מדינות ברחבי העולם ומבוסס על ראיונות עם 2 מיליון צרכנים. המחקר מבוצע ביוזמת קבוצת הפרסום הבינלאומית WPP.

על פי מחקר ה-BrandZ  הנוכחי המותג במקום הראשון בדרוג, זו השנה השלישית ברציפות, הנו אפל עם שווי מותג של 185 מיליארד דולר. אפל מציגה גידול של 1% בלבד בהשוואה למתחרתה הגדולה ביותר, סאמסונג, שמציגה גידול מרשים של 51% ועלייה של 25 מקומות למקום ה- 30 בדרוג.

למקום השני חוזרת גוגל אשר בשנה שעברה ירדה למקום השלישי. גוגל מציגה גידול של 5% בערכה ושווי של 114 מיליארד דולר. במקום השלישי מדורגת יבמ, שירדה שלב אחד, עם ירידה של 3% ושווי מותג של 112 מיליארד דולר.

עוד חושף המחקר כי פייסבוק שהציגה בשנה שעברה את אחוז הצמיחה הגבוה ביותר (74%) במחקר, יורדת השנה ב- 36% ו- 12 מקומות בדרוג למקום ה- 31.

השווי הכולל של 100 המותגים הגדולים בעולם גדל ב- 77% מאז שנת 2006, אז יצא המחקר לראשונה, ומגיע כיום לסכום של 2.6 טריליון דולר.

בתגובה לתוצאות הדירוג, אומר איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב Millward Brown: "אחד הדברים המעניינים שניתן ללמוד מהמחקר הוא שלחדשנות (ולחוסר חדשנות) יש מחיר והשפעה על חוזק המותג. כך לדוגמא סמסונג הנתפסת כעת כחברה החדשנית בתחום הסמארטפונים והציגה גידול בנתח השוק שלה, תוגמלה בענק עם צמיחה משמעותית של 51% בערך המותג, בעוד שאפל שלא הציגה חידושים משמעותיים עומדת במקום עם גידול של 1% בלבד. עוד מעניין לראות את הקפיצות הגדולות שעברו על פייסבוק. בעוד שבשנה שעברה היא הציגה גידול ענק בערך המותג שלה של 74%, השנה היא ירדה ב- 36%, מה שמשקף את המעבר שלה מסטארט-אפ מלהיב לחברת מיינסטרים עם פחות הייפ והרבה יותר ביקורת סביבה".

ממצאים בולטים נוספים מהמחקר:

  • הטכנולוגיה מנצחת: המותגים בקטגוריית הטכנולוגיה והטלקום ממשיכים לשלוט בדירוג עם 29 מותגים ברשימת 100 המותגים המובילים בעולם. מותגים אלה מהווים 43% מסך הערך של 100 המותגים ומגיעים לשווי כולל של מעל 1 טריליון דולר. בעוד שהשווי הכולל של הקטגוריה נותר ללא שינוי, ועל אף הירידה הגדולה בשווי המותג של פייסבוק, מציגה המקבילה הסינית של פייסבוק, Tencent, עם כמעט 800 מיליון משתמשים פעילים, צמיחה מרשימה של 52% ועלייה של 16 מקומות בדרוג למקום ה- 21.
  • הקטגוריה שהציגה את אחוז הגידול הגבוה ביותר בדו"ח השנה הנה קטגוריית הבירה עם 36% צמיחה ושווי כולל של 63 מיליארד דולר. הבירה, שהנה המשקה האלכוהולי הנמכר ביותר בעולם, נהנתה משיעור צמיחה גבוה במיוחד באמריקה הלטינית וסין.
  • מותג האופנה היוקרתי האיטלקי פראדה מציג את הגידול הגבוה ביותר בדוח השנה – 63% גידול בערכו וכניסה למקום ה- 95 בדרוג עם שווי 9.5 מיליארד דולר.
  • הגידול בערך 10 המותגים המובילים בדרוג היה גבוה משמעותית מהדרוג הממוצע במאפיינים שלהלן: משמעות המותג, שוני ומידת הבידול של המותג ומידת הבולטות והחשיבות שהמשתמשים מייחסים לו. מותגים חזקים מספקים ערך גבוה יותר לבעלי המניות – ניתוח של 100 המותגים המובילים מה- BrandZ כמניה לאורך 8 השנים האחרונות מראה ביצועים טובים יותר בהשוואה לשוק המניות של ה- S&P500. בעוד שהערך של כל החברות ב- S&P500 גדל ב- 23%, מותגי ה- BrandZ סיפקו ערך גבוה יותר בגובה 58%, מה שמוכיח כי חברות בעלות מותגים חזקים יכולות לספק ערך גבוה יותר לבעלי המניות.

אודות דירוג המותגים המובילים של BrandZ

דירוג 100 המותגים המובילים – BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands – שפותח על ידי Millward Brown Optimor  עבור חברות WPP, מתפרסם זו השנה השמינית.

זהו המחקר  היחידי שמודד את ערך המותג בהתבסס על ראיונות עם למעלה מ- 2 מיליון צרכנים ברחבי העולם באשר לאלפי מותגים צרכניים ו- B2B, ומשלב אותם יחד עם ניתוחים קפדניים של הביצועים הפיננסיים והעסקיים של כל חברה (תוך שימוש בנתונים מ-Bloomberg  ו-Datamonitor), זאת על מנת להפריד את הערך שהמותג ממלא ביצירת הכנסות העסק והיוון השוק.

תפיסת הצרכן את המותג היא מרכיב מרכזי בקביעת ערך המותג מאחר והמותגים הם שילוב של ביצוע עסקי, אספקת מוצר, בהירות המיצוב ומנהיגות. בנוסף הדירוג לוקח בחשבון שונות אזורית מאחר וגם כשמדובר במותגים עולמיים, המדד של תרומת המותג עשוי להיות שונה מהותית ממדינה למדינה.

אודות Millward Brown

Millward Brown היא אחת מחברות המחקר המובילות בעולם המתמחית בניתוח יעילות פרסום, תקשורת שיווקית, מדיה ומחקרי נכסיות מותג. Millward Brown מסייעת ללקוחות לבנות מותגים ושירותים חזקים תוך שימוש במערכת משולבת של פתרונות מחקר מוכחים – הן איכותניים והן כמותיים. ל- Millward Brown יש מעל ל- 78 משרדים ב-51 מדינות. עיסוקים נוספים של החברה כוללים את: Millward Brown's Global Media Practice (חטיבה המתמחה בתחום אפקטיביות הפרסום), Millward Brown Optimor (המתמקדת במקסום התשואה על ההשקעה במותג ובשיווק) ו-Dynamic Logic (מובילה עולמית באפקטיביות שיווק דיגיטלי). Millward Brown היא חלק מקבוצת Kantar, קבוצת המידע, תובנות וייעוץ של חברת האחזקות WPP.

אודות קבוצת שילוב Millward Brown

קבוצת שילובMillward Brown  נוסדה על ידי ישראל אולניק בשנת 1976 ומובילה את תחום המחקרים השיווקיים בישראל. הקבוצה היא נציגתה הבלעדית בישראל של Millward Brown. בין לקוחותיה של שילוב Millward Brown נמצאים הארגונים והחברות המובילות במשק הישראלי.