לצד הצגת הנתונים לצרכן, יסייע המידע הזה לחברת החשמל לנהל טוב יותר את העומסים ברשתות ההולכה ואת תהליכי יצור החשמל בשעות צריכת השיא. האתגרים האלה צפויים להתרחב ככל שיותר מכוניות חשמליות יגיעו אל הכבישים – וייצרו ביקוש לטעינה.
פרוייקט הניסוי משלב אפליקציית אינטרנט שתוכננה ופותחה על ידי מדענים במעבדת המחקר של יבמ בציריך, ומכשיר רישום והקלטת נתונים שפותח באוניברסיטה למדעים שימושיים בציריך, ZHAW.
המכשיר, בגודל של ספר טלפונים ממוצע, כבר הותקן במספר מכוניות חשמליות, ובכלל זה דגמים חשמליים של רנו טווינגו, על מנת לאסוף ולעבד נתונים לגבי רמות הטעינה של הסוללות, מיקום המכונית ומקורות הטעינה.
הנתונים הנאספים במכשיר הקצה הזה נשלחים בתקשורת סלולארית אל סביבת ענן המבוססת על שרתי BladeCenters של יבמ, המריצים את בסיס הנתונים DB2 ושרת היישומים WebSphere. הניטור המקיף מכסה לא רק את תמונת השימוש בחשמל – אלא גם את פרופיל מקורות הייצור שלו.
הפרוייקט עשוי לתרום ליישום מדיניות האנרגיה של שווייץ, החותרת להגדיל עד שנת 2030 את משקל החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת ב- 5,400 גיגה-ואט שעה, המהווים 10% מצריכת האנרגיה הנוכחית של שווייץ.
האפליקציה הסלולארית של יבמ פועלת על רוב הטלפונים החכמים, מחשבי הטאבלט ודפדפני אינטרנט, ומספקת תמונת מידע משולבת של נתונים המתקבלים מהרכב, מספק החשמל ומהנהג.
ממשק פשוט בעל ארבעה לחצנים בלבד, מציג את רמת הסוללה, טווח הנסיעה אותו היא מאפשרת, מיקום הרכב, לוחות הזמנים לטעינה, ועלויות האנרגיה הנוכחיות, בזמן אמת. באמצעות המערכת, ניתן יהיה להציע ללקוחות שירות המאפשר להם לשלב את העדפות הנסיעה והטעינה שלהם יחד עם שיקולי מחיר.
האלגוריתם אותו פיתחה יבמ משקלל היצע וביקושים, ויוצר תמריץ דינאמי למשתמש לטעון את סוללת הרכב שלו באופן הידידותי ביותר לסביבה.