לאחר כ- 4 שנים של שיווק במסגרת מסלול מחיר למשתכן, הצטבר ניסיון ובוצעו מספר שינויים והתאמות של מסלול השיווק. בין היתר, כיום כלל מכרזי מחיר למשתכן משלבים תמהיל דירות במסגרתו, היזמים הזוכים בקרקע רשאים למכור שיעור גדול יותר של הדירות, כיחידות דיור בשוק החופשי. עובדות אלו וחלוף הזמן, כאמור, מחייבות ביצוע מספר התאמות נוספות וזאת כדי לשמור על עקרונות הצדק החלוקתי ועל הכוונה המקורית של תוכנית מחיר למשתכן, שביקשה להעניק הנחה מכובדת, אך מידתית, לזכאי מחיר למשתכן.