Jeremy_Gutsche_ג'רמי גוטשה, אחד המומחים הגדולים בעולם לזיהוי אופנות הציג בכנס "סלקום מדיה" את האופן שבו שינויים יוצרים טרנדים, והימר על "הדבר הבא" בתחום הסלולר – קניות ברשתות חברתיות

כלים

ג'רמי גוטשה, מנכ"ל ומייסד חברת Trendhunter, הוא מומחה עולמי לזיהוי טרנדים ומגמות. גוטשה דיבר הבוקר בכנס "סלקום מדיה" השלישי שמתקיים בתל-אביב והציג את ה"אני מאמין שלו לגבי הטרנדים החזקים בעולם הסלולר והתוכן.

"אם נדון בנושא החדשנות, נראה כי השינויים בעולם משנים את הטרנדים," ציין גוטשה, רק בן 28 וכבר אחראי על הצגת אלפי טרנדים עולמיים באתר שלו ובתוכנית טלוויזיה שהוא מגיש. לדבריו, "תוכניות הטלויזיה הפכו לוידיאו ויראלי, העיתונים עברו לבלוגים, התקליטורים לקונצרטים, החנויות נכנעו למסחר האלקטרוני והפרסום הפך לקיצוני ברמה גבוהה. השינויים הגלובליים שינו באופן דרמטי את ההעדפות של הציבור: במקום אמריקה הטרנד הוא סין, במקום ניו יורק עוברים למוסקווה, הספריות עברו לויקיפדיה, רופאים הוחלפו באחיות והשיווק הפך למדיה סוציאלית."

גוטשה המשיך ותיאר את הגישה שלו לתחום השיווק והטרנדים: "מה שפופולרי אינו קול (cool), ומה שקול הוא בלעדי. המוצר שהוא קול חותך פינות ונוטה להתפשט. כיום, אם נרצה למצוא מוצר שהוא קול ומעניין בתחום הסלולר, נצטרך לבחור למשל בין אביזר תלת-מימדי לאייפון, אפליקציה לאייפון שפותחת דלתות, טלפונים בצורת תכשיט מעוצב עם יהלומים או טלפון מפלסטיק ממוחזר שמתאים לטרנד הירוק. לזה נוכל לצרף כל מיני אופנות משונות, כמו מסיכת אב"ך נגד טרור, תמונות מפחידות של משפחה ותינוקות ששמו להם מסיכה או פאה נוכרית."

לסיום, הציג גוטשה את עשרת הטרנדים המובילים היום בעולם הסלולר:

10. האובססיה להודעות טקסט.

9. הנטייה של צרכנים לדלג על המותגים המסורתיים לטובת המוצרים השניים בטיבם (next best alternative).

8. טכנולוגיה נלבשת וגאדג'טים שישפרו את התקשורת הבין אישית.

7. המכשירים שמתחרים באייפון.

6. תוספות שישדרגו את החוויה הסלולרית.

5. עיצובים מיוחדים לסלולרי.

4. תוספות סלולריות לרכב.

3. פתרונות לארנק האלקטרוני.

2. מוצרים לשיפור הדימוי העצמי.

1. האפשרות לקנות מוצרים באמצעות רשתות חברתיות.