Piers_Fawkesפירס פואוקס, מייסד חברת הייעוץ והמחקר PSFK , דיבר היום בכנס "סלקום מדיה 2010" על החיבור בין סלולר לבין קמעונאות, נתן דוגמאות של אפליקציות שמסייעות בקניות, והמליץ: "לתת ללקוחות יותר מידע בזמן הרכישה"

כלים

"מזה זמן רב שאנשים אומרים – 'אני רוצה לקנות את מה שאני רוצה, מתי שאני רוצה, היכן שאני רוצה', אבל לא תמיד אפשר היה ליישם את זה. עכשיו, הטלפון הסלולרי משנה את המצב," כך סיפר פירס פואוקס, מייסד חברת PSPK לייעוץ ומחקר בתחום הקמעונאות, בכנס "סלקום מדיה 2010" שהתקיים היום בתל אביב.

"PSFK הוא אתר של רעיונות," תיאר פואוקס את האתר שיצר. "אנחנו מפרסמים רעיונות על שיווק, אמנות ונושאים נוספים, ופעם בחודש אנחנו מוציאים דוח על קמעונאות וטכנולוגיה, ואני כאן כדי לדבר איתכם על העתיד." לדברי פואוקס, עד שנת 2014, ארבעים מיליארד דולר יעברו דרך רכישות בטלפונים סלולריים וכבר עכשיו קיימים יישומים רבים שמאפשרים לצלם תמונה של מוצר או של ברקוד, ולקבל הצעות לרכישה באינטרנט ומידע נוסף המגמה הזו רק תתפתח. כל התהליכים הללו משתלבים לרעיון אחד שנקרא – העולם כחוויה קמעונאית."

פואוקס המשיך ותיאר תופעות ומגמות נוספות שמשלבות תוכן סלולרי וקניות: "אחת השאלות שמתעוררות אצל לקוחות בזמן הקניה היא – האם בכלל כדאי לקנות את זה? חברת דיזל למשל, הציבה מצלמות ליד תאי המדידה, כך שאנשים יכלו להעלות את התמונה עם הבגד הנמדד באופן מיידי לפייסבוק ולקבל פידבק מיידי מהחברים."

שירות נוסף עליו סיפר פואוקס, הוא ה-go try it on. "השירות הזה שולח את התמונה גם לקהילה של מעצבים ומביני עניין. ניסיתי את זה על משהו שרציתי לקנות לאשתי ו-25% אמרו שיש לי טעם רע," התלוצץ פואוקס. לדבריו, כדאי לעודד אנשים להשתמש בטלפונים הסלולריים שלהם ולצלם את חווית הקניה שלהם "גם אם אתם חוששים מריגול תעשייתי."

ומה לגבי קבוצות רכישה מקוונות? לפי פואוקס, אם כולנו נקנה ביחד - נקבל מחיר טוב יותר. "יש אתרים, כמו groupon, שמציעים התאגדויות כאלה." אפליקציות מעניינות אחרות עליהן סיפר פואוקס הן fastmall, שמציעה מפות להכוונה בקניונים וכן הנחות; ו-Google store view, ששולחת צלמים לחנויות, כך שניתן לראות את החנות עוד לפני הקניה. "בסינגפור, חנות אחת הציבה מצלמת רשת שמראה בזמן אמת – עד כמה ארוך התור."

ואיך לנצל את המגמה הזו של צפיה מקדימה לטובת קניה? פואוקס מציע לקשר מידע לשירותים מבוססי מיקום ולתת לאנשים יותר מידע בזמן שהם מסתובבים בחנות. "למשל, בחנויות אפל יש להם אפליקציה משלהם, שמודיעה ללקוח שהגיע תורו."