מחקר חדש של חברת קומפיוור עשוי לעניין את רשויות המס בישראל, אשר אט אט מעבירות את תהליכי הגשת הדוחות לתהליכים מקוונים. קומפיוור, המתמחה בפיתוח פתרונות לשיפור ביצועים הטכנולוגיים, הציגה תוצאות של מחקר "גביית המס בארה"ב 2011" שכלל בחינת ביצועים של 11 אתרים להכנה ולהגשה של דוחות מס. המחקר גילה חוסר יציבות בביצועי האתרים במהלך יום הגשת הדוחות, שהשפיע על חוויית מגישי הדוחות המס באותו יום בשל העומס שהצטבר באותם ימים

במהלך תקופת הגשת דוחות המס נרשם מספר שיא של מגישי דוחות אלקטרוניים. ההערכה מדברת על 101 מיליון איש שהגישו דוחות דרך האינטרנט, גידול של 9 אחוז מהשנה החולפת.

גומז, חטיבת מדידת ביצועי האינטרנט של קומפיוור, בחנה את ביצועי האתרים בהם מוגשים הדוחות. באופן כללי, האתרים הציגו ביצועים טובים במהלך השבועיים בהם נערכה הבדיקה. אך מגישי הדוחות ביום האחרון חוו בעיות ביצועים רבות יותר, עם עליה של 40 אחוז בזמן התגובה, גידול בממוצע מ- 1.5 שניות ל- 2.1.

"יש קשר הדוק בין ביצועי אתרים לבין אחוז המשלימים עסקאות ופעולות מקוונות אחרות בהם", אמרה מור פארן, מנהלת מכירות קומפיווור בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת קומפיוור בישראל. "בישראל, כאן נדרשים כל העצמאים והעסקים להגיש דוחות כיום בצורה מקוונת, יש חשיבות גדולה לביצועי האתרים על אימוץ מהיר של השירות המקוון על ידי הציבור הרחב. הדברים נכונים גם לשירותי דיווח ותשלום אחרים בבנקים ובשירות הציבורי. ביצועים נמוכים וחוסר זמינות, בעיקר בזמנים של עלייה קיצונית בביקוש פוגע לטווח ארוך במוטיבציה של קהלים גדולים לעשות שימוש בשירותים מקוונים. בשורה התחתונה בעיות ביצועים משפיעות על היכולת של ארגון להתייעל באמצעות אוטומציה והעברת פעילות לאינטרנט".

גומז מספקת כלים הבוחנים את חוויית המשתמש במהלך שימוש באתרים, ומאפשרת לזהות מקור בעיות. בנוסף גומז מפרסמת מאות דוחות של ביצועי אינטרנט וסלולר בהתבסס על יותר מ- 20 מיליון בדיקות חודשיות הנעשות ב- 3,000 ארגונים מ- 13 מדינות. המבדקים כוללים:

- בנצ'מרק עמוד הבית שדרת האינטרנט: מודד את הביצועים של עמוד הבית משדרת האינטרנט.

- בנצ'מרק "המייל האחרון": מודד את הביצועים של עמוד הבית ממחשב משתמש הקצה תוך שקלול מהירות הגלישה האמיתית של המשתמש.

- בנצ'מרק מסחר: מודד את הביצועים של תהליכי מפתח עסקיים כגון הזמנת מוצר וסחר במניות.

- בנצ'מרק סלולרי: מודד את הביצועים של עמוד הבית באתרי סלולר דרך ספקי התקשורת הגדולים והמכשירים הנפוצים ביותר.