קמפיין חדשני ובלתי שגרתי להגדלת המודעות והרגישות למתמודדים עם הפרעות נפשיות יוצא לדרך: לאחר תהליך בלתי שגרתי שעירב סטודנטים לעיצוב משנקר, משתתפי "עמיתים" המתמודדים עם מוגבלות נפשית, רכזי התכנית ועובדי CTV, נוצר קמפיין חדשני שיעלה בדף פייסבוק ובמסכי החוצות של חברת CTV השבוע, במסגרת חודש המודעות לבריאות הנפש (נובמבר). הקמפיין "ישים על השולחן" בעיות קטנות וגדולות איתן מתמודדים אנשים עם בעיות נפשיות.

כלים

"לא הצלחתי לצאת מהבית", כך סיפרה אפרת, המתמודדת עם מאניה דיפרסיה, במסגרת הקבוצה הייחודית שהוקמה כדי ליצור את הקמפיין הבלתי שגרתי. המילים שאמרה הפכו על ידי סטודנטים לעיצוב חזותי משנקר לכרזה, אחת מהרבות שיככבו בקמפיין החדש לעידוד המודעות לצרכי אנשים עם בעיות נפשיות.

"בזמן האישפוז ניתקתי קשר עם החברות שלי", ו"להתקשר לאנשים, עדיין קשה לי", כמו עוד משפטים נוספים היורדים לעומק הבעיות מהן סובלים אנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית, הפכו בתהליך קבוצתי ראשון מסוגו לקמפיין פירסומי ייחודי, המורכב מארבע סדרות של כרזות. תוצרי הקמפיין יפורסמו על מסכי החוצות של חברת CTV, בדף פייסבוק, יוצגו במתנ"סים ברחבי הארץ וכתערוכה בכנסת ביום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות שיעסוק השנה באנשים עם מוגבלות נפשית, ה- 10.12.

הקבוצה שיצרה את הקמפיין כללה את משתתפי תכנית "עמיתים" של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית לצד רכזי התכנית - אנשי מקצוע מתחום השיקום, סטודנטים לעיצוב משנקר ועובדים מחברת המדיה CTV של תאגיד פישמן ומפל תקשורת, והוקמה מתוך ההבנה שקיים צורך לייצג ויזואלית את ההתמודדות הנפשית שחווים אנשים עם מחלות ובעיות נפשיות, התמודדות שלרוב היא בלתי נראית.

דרך ההכרות האישית של הסטודנטים לעיצוב ואנשי המדיה שנוצרה עם המתמודדים שהשתתפו בתהליך בניית החומרים, החל משלב גיבוש המסר ועד לשלב העיצוב, התקבלו התוצרים, המשקפים את ההתמודדות החברתית של אדם עם מגבלה נפשית.

הקבוצה, שנפגשה מדי שבוע ונחשפה למידע על תחום בריאות הנפש בהרצאות ובשיחות עם המתמודדים, עברה תהליך של שינוי עמדות בתוכה תוך כדי ההכרות הקבוצתית, יחד עם החשיפה לעיצות מומחים מעולם הפרסום שהובילה לתוצרים הגרפיים.

מטרת התוצרים היא העלאת המודעות לנושא בדרך נגישה, חדשנית ואינטרקטיבית מתוך התפיסה שידע יכול לשנות עמדות ולהניע לפעולה. חומרים אלו יפורסמו במדיות שונות בחודש נובמבר, חודש המודעות לבריאות הנפש.

יחודו של הפרויקט הוא בשותפות תלת מגזרית בין המגזר החברתי (תכנית עמיתים של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות), האקדמי (שנקר ושגרירי רוטשילד) והעסקי (CTV מתאגיד פישמן ומפל תקשורת) שמלווה גם את התהליך של יצירת הקמפיין וגם את הקמפיין עצמו.

לדף הפייסבוק של הקמפיין: https://www.facebook.com/Remind4

על השותפים

עמיתים מבית החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות פועלת לקידום תהליך ההחלמה והשיקום של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, באמצעות השתלבותם בפעילות פנאי וחברה הפתוחות לציבור הרחב בקהילה. בנוסף עוסקת התכנית בפעילויות ובאירועי הסברה לקהלים שונים מתוך התפיסה שלתהליך ההשתלבות שותפים האדם וחברי הקהילה. 'עמיתים', שהוקמה בשנת 2001, פועלת כיום במעל 50 מתנ"סים ברחבי הארץ ומשתתפים בה 1,600 איש המתמודדים עם מגבלה נפשית.

CTV מתאגיד פישמן ומפל תקשורת – CTV החלה את פעילותה בשנת 1999 כחלוצה בתחום הדיגיטלי בישראל ומתמחה בניהול מערכות מדיה ממוקדות לקוח. חברת CTV, המתקדמת בתחומה בארץ בפתרונות מולטימדיה ושילוט דיגיטלי עובדת עם גופים מובילים כגון בנקים, חברות ביטוח, קבוצת קוקה קולה (החברה המרכזית למשקאות) מפעל הפיס ועוד.

שנקר - הנדסה. עיצוב. אמנות - הוא מוסד אקדמי מוביל, המכשיר חוקרים ויוצרים בתחומי העיצוב, האמנות וההנדסה. החיבור הבינתחומי המוצע במקום מאפשר לתלמידים ולמורים לפתח שילובים חדשניים בין טכנולוגיות פורצות דרך ותפיסות עיצוביות ואמנותיות עכשוויות. מדי שנה משתלבים בוגרי המוסד בצמרת התעשייה בארץ ובעולם, מציגים בתערוכות וקוטפים פרסים ותארים.

ארגון שגרירי רוטשילד הוקם בשנת 2010 במטרה לקדם חברה ישראלית צודקת ומשגשגת, לצמצם פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה ולפתח אחריות חברתית בקרב סטודנטים. יחידת השגרירים של שנקר כוללת נציגות ונציגים מכל מחלקות העיצוב של בית הספר והיא מהווה מקום מפגש בין עולם העיצוב והאמנות לעולם העשייה והמנהיגות החברתית.