הסטודנטים שטחו בפני השר כץ את טענותיהם בדבר הבעיות הרבות להן גרמה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן ואת תסכולם הגדול ממצב התחבורה הציבורית בישראל.
פעילי ארגון מגמה ירוקה שנמצאו בקהל הגיבו על דבריו של כץ:" הופתענו לשמוע את דברי השר כ"ץ, לפיהם הוספו 30 מליארד שקלים למען חיבור הפריפריה למרכז הארץ באמצעות התחבורה הציבורית. כ-5 מיליון תושבים בפריפריה אינם נהנים ממליארדי השקלים הללו, כשהם נאלצים לנסוע בטרמפים או לחכות שעות לאוטובוסים בתדירות בלתי סבירה."
"השר כ"ץ אומר שעד שנת 2020 יושקעו 15 מליארד דולר בשנה לתחבורה ציבורית, וכי ערים נוספות תחוברנה למסילות רכבת- מדוע משרד התחבורה חיכה עד עכשיו? מדובר בבעיה מהותית של משרד התחבורה לאורך שנים: כל עוד אין הפנמה אמיתית שתפקידו של משרד התחבורה לתעדף את מערכות הסעת ההמונים על פני הרכב הפרטי- כפי שנעשה במדינות מתקדמות- הבטחות על הנייר אינן שוות מאומה, בפרט ששר התחבורה מתחלף מדי מספר שנים."
עוד מוסיפים במגמה ירוקה כי השר כ"ץ מדבר עם יושבי המאהל על בעיית פקקי התנועה - התחבורה הציבורית היא פתרון ארוך טווח, לא רק לבעיית העומסים הכבדים בכבישים, אלא גם להפחתה משמעותית של תאונות הדרכים, ולצמצום פערים חברתיים שמקורם בחוסר הנגישות למרכז מהפריפריה.
רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב: "כבר ארבעה שבועות שעם ישראל ישן במאהלים ומאות אלפים יוצאים לרחובות. בינתיים הממשלה העבירה את חוק הוד"לים, מחיר החשמל עלה והסולר והדלק עלו וירדו.
לא הגיוני שהממשלה איננה מקפיאה את כל העלאות המחירים עד גיבוש תוכנית מקיפה לטיפול ביוקר המחייה. לא קיבלנו תשובות מספקות בנוגע למנדט שניתן לוועדה שמינה ראש הממשלה: תוך כמה זמן היא תסיים את עבודתה ומה הסמכויות התקציביות והביצועיות שלה.
באשר לדבריו של השר כץ, עדיין קשה לי להאמין שמדינת ישראל תבצע רפורמה מקיפה בנוגע לתשתיות התחבורה הציבורית שתקרב בין הפריפריה למרכז ותסייע לציבור לנסוע בתחבורה הציבורית במחירים סבירים".