יהדות

(בארץ)

המדינה מערערת על הכרת בית המשפט בכשרות קראית. מבהירה: נמשיך לרשום קנסות. הנהגת העדה הקראית תגיע לדיון במחאה על "דריסת כבוד העדה". יו"ר המועצה העליונה של העדה, עו"ד נריה הרואה, מבהיר: "הטלת הקנס הייתה עלבון לכל יהודי קראי. הערעור - סטירת לחי"

(הרשת)

בעזרת פטנט ייחודי, הצפנה עולמית (DRM), פלטפורמה ורישיון מיוחד להצפנת ספרים של חברת ADOBE, השיק אתר "JEWISH EBOOKS " את הספרייה הדיגיטלית הראשונה בישראל המאפשרת הורדת ספרים דיגיטליים לטאבלטים וסמארטפונים לזמן מוגבל לפי מנוי קבוע או מזדמן. במקביל, מציעה החברה באתר שלה כאלף ספרים דיגיטליים ברוח יהודית לקנייה

(אופנה)

רב ורבנית מובילי סטייל? דובי ואסתי שיינר, מייסדי קהילת 'סוהו' במנהטן נבחרו לרשימת 50 האנשים האופנתיים ביותר בניו יורק ■ סוד ההצלחה: "היהדות יכולה להיראות מאוד טוב, צריך רק להשקיע"

(ביטוח)

מה עמדת ההלכה כלפי סוכן ביטוח שבאמצעותו נכרת חוזה המבטח חפצים של עבודה זרה, או חמץ בפסח? ומה לגבי סוכן ביטוח שלא גילה לחברת הביטוח שהמבוטח חולה במחלת לב קשה?על שאלות אלו ועל רבות אחרות עונה ספר מחקרי חדש מבית "מכון כת"ר" לחקר הכלכלה על פי ההלכה העוסק בהיבטים המקצועיים של עבודת סוכני הביטוח לאור ההלכה

נוצר ב-21.03.2012 02:03
(כלכלה צודקת)

בין כלכלה והלכה: לקראת הדיון בממשלה בהמלצות וועדת הריכוזיות, הגישו חוקרי מכון כת"ר לשרי הממשלה נייר עמדה מקצועי אשר בוחן את המלצות הוועידה ממבט הלכתי. מכון כת"ר: "הפרדת גופים ריאליים לפיננסים עומד בקנה אחד עם עמדת ההלכה, אך יחד עם זאת לא נכון עשתה הוועדה בכך שנמנעה מלקבוע כי במבנה אחזקות פירמידיאלי יוכלו בעלי המניות של חברת האם להצטרף להצבעות בחברת הבת"

(הדופק הבטחוני)

הרצאות של רבנים בולטים הופכות לכלי תעמולה ערבי נגד היהודים: מנהיגים דתיים מרכזיים בישראל, כמו הרב עובדיה יוסף, מתייחסים בדרשותיהם לסכסוך עם הפלשתינים ומגנים את המוסלמים. קטעים מדבריהם נערכים על ידי כלי התקשורת הערביים ומופצים ברשת. המטרה: לחזק את התמיכה בטרור ולהוכיח את עוינותם של היהודים

(דעות)

עלון בית הכנסת 'באהבה ובאמונה' של מכון מאיר פרסם בגיליונו האחרון מודעה המציינת שנה להירצחם של חמשת בני משפחת פוגל, הי"ד, באיתמר שבשומרון. בעלון הופיעה תמונה של בני המשפחה, אך תמונתה של רותי, אם המשפחה, טושטשה מטעמי צניעות לבלי היכר. ראש מכון מאיר, הרב דוב ביגון יצ"ו, התנצל על הטעות, וביקש מחילה מן המשפחות שנפגעו, אך הרב שלמה אבינר יצ"ו הצדיק בדבריו את אי פרסום תמונתה. על פי מה שהתפרסם, אמר הרב: "אם היו שואלים אותה בחייה – בזה היא הייתה רוצה ... זה כבודה ... אמנם היא נפטרה, אבל זה לא אומר שלא צריך לכבד אותה"

(הרשת)

להתפלל במניין בלי לקום מהכורסא, להגיד קדיש דרך נטבוק. הרפורמים בארה"ב כבר מקיימים קהילות וירטואליות ענפות. האם יש סיכוי שגם האורתודוקסיה תצטרף למיזם? כתבתו של צביקה קליין שתתפרסם מחר במגזין התרבות 'מוצש' מבית 'מקור ראשון' מובאת כאן במלואה

(דעות)

לא רק להתנער מכל שמץ של גזענות, אלא לפעול בצורה אקטיבית עם אלה המבקשים להסיר את הכתם הנורא של הגזענות מעם ישראל. במקום בו יש שאלות הלכתיות ביחס למעמד האישי – שאלות היהדות והגיור לחומרא – צריך לדון בהם במסגרת הזו, ולא לנצל אותם כדי להתייחס באופן כללי לאדם לפי צבע עורו

(דעות)

לו היו הסיקריקים, חבורת הקיצוניים האלימה בעדה החרדית, מעיינים מעט בספרי הקודש ובמקורות היהודיים, היו מגלים כי אין המקרא מורה על השתקת נשים ועל הדרת נשים, אלא ההיפך הוא הנכון. המקרא מעודד שיח נשים ושירתן, וכל הטוען אחרת עושה זאת ממניעים חשוכים