וכך למשל, טענות צודקות של צרכנים אפילו אלה המגובות בחוו"ד של חשמלאי לגבי תקלות ופגיעה במכשירי חשמל בביתם כתוצאה מ"קפיצות מתח" (נחשולי מתח) תחשבנה בנסיבות רבות כבלתי מוצדקות אם הקפיצות במתח לא היו בשיעור שנקבע, אם מדובר בצרכן יחיד שהתלונן על קלקול מכשיר חשמל בביתו באותה הסביבה; או אם הרישומים בחברת החשמל לא ישקפו את קפיצת המתח הנטענת.
בנסיבות אלה, אומרים במועצה הישראלית לצרכנות, "אל לחברת החשמל להתהדר במספר מצומצם (יחסית) של תלונות מוצדקות – מסתבר כי גם צדק הוא עניין של הגדרה. המועצה ממליצה לצרכנים לקרוא את קריאת המונה שבביתם , להשוותה לקריאה המצוינת בחשבון ולהתקשר לחברת החשמל לעדכן, כך לא יצטברו חובות מחד, ולא תשלמו מעבר לצריכה מאידך. מומלץ לקנות מכשירים המגינים בפני נפילות מתח העוזרים בכ 80 אחוז מהמקרים."