הטיפולים לחיילי תל השומר, שיטופלו בקופת חולים לאומית, וחיילי הקריה שיטופלו במאוחדת, כוללים מגוון רחב של שירותים רפואיים החל מרפואת משפחה, רפואת מומחים, רפואה דחופה, אשפוזים, קבלת תרופות, שירותי מעבדות, בדיקות הדמיה ,טיפולי פיזיותרפיה, מכשור רפואי ועוד. גם שירות מוקדי החירום הפועלים בלילות, בשבתות ובחגים יעמדו לרשות החיילים. מאוחדת הנפיקה לכל חייל/ת כרטיס מגנטי ייחודי באמצעותו ניתן לקבל את כל שרותי הרפואה. לאומית הנפיקה חוברת מידע וכרטיס מגנטי ייעודי לחיילים בשיתוף חיל הרפואה תחת הסיסמה "לאומית לחיילים". כלקוחות לאומית, החיילים יהיו זכאים למכלול השירותים הרפואיים הניתנים ללקוחות בכפוף להסכם עם צה"ל.
חיילי תל השומר יכולים לפנות לכל אחד מ – 330 המרכזים הרפואיים הפרוסים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת ולקבל שירות מקצועי. כמו כן עומדים לרשות לאומית 700 בתי מרקחת בכל הארץ.
את השירות הרפואי יוכלו החיילים לקבל בכל המרפאות הסמוכות לביתם או למקום שירותם כמו כל אזרח אחר, בהתאם לסל השירותים שהוגדר ע"י צה"ל הכולל את "סל ביטוח הבריאות הממלכתי וסל "משלים צה"ל" .
שירותי בריאות הנפש, בריאות הצבא, מיון רפואי ושירותי רפואת שיניים – ימשיכו להינתן על-ידי חיל הרפואה.
לרשות החיילים העמידה מאוחדת גם את שרותי "מאוחדת און ליין" - שרותי מידע מקוונים וזמינים בכל עת לקביעת תורים, לקבלת תוצאות מעבדה, תוצאות מכונים, טפסי התחייבות, הצגת נתונים מהתיק הרפואי ועוד. החיילים לא יידרשו להשתתפות עצמית בתרופות או בכל שירות רפואי שבהסכם
משה מאירי מנהל פרויקט מאוחדת חיילים אשר ליווה את התהליך מראשיתו בהובלת חיל הרפואה מציין כי: "מאוחדת נערכה בקפדנות לאפשר לחיילים כבר מראשית ההתקשרות לקבל שירותי רפואה מתקדמים בכל אחת ממרפאותיה ומעמידה לרשותם רופאים מקצועיים במגוון רחב של התמחויות".
"לאומית שירותי בריאות", אשר זכתה במכרז צה"ל להענקת שירותי רפואה לחיילי תל השומר, התגייסה למבצע ותעניק שירותי רפואה החל מ – 2.1.2011 במסגרת מהלך יזום לשיפור השירות הרפואי לכלל חיילי צה"ל.
מנכ"ל לאומית, מר ניסים אלון בירך על זכייתה של לאומית במכרז והדגיש כי "אני גאה על זכייתנו במכרז. בחודשים האחרונים עשתה לאומית פעולות רבות למען הצלחת הפרוייקט ואני בטוח כי חיילי צה"ל המשרתים בתל השומר ייהנו להיות לקוחות לאומית ואף יישארו בקופה לאחר סיום שירותם בצבא".
תהליך ההיערכות החל בועדת היגוי משותפת עם צה"ל, הדרכת רופאי מאוחדת, הדרכת גורמי המנהלה, התאמות ייעודיות לחיילים במערכות המידע, הדרכות לחיילים במסגרת מתחם מאוחדת בקריה בו ביקרו למעלה מ-9000 חיילים. המוקד הטלפוני הארצי של מאוחדת 3833* ערוך לתת שירות לחיילים 24 שעות ביממה . לרשות חיילי הקרייה הועמדה תיבת דואר אלקטרוני שכתובתה: hayalim@meuhedet.co.il.
בנוסף למרכז הרפואי הגדול והמחודש של מאוחדת שברחוב שפרינצק הסמוך לבסיס מטכ"ל שבקרייה, מקימה מאוחדת מרפאה נוספת ברחוב דפנה כחלק מההיערכות לתגבור השירותים שתשרת גם את החיילים ולרווחת מבוטחיה.