לאחר שבראשית החודש הוכרזה רשות מקרקעי ישראל, המחליפה את מינהל מקרקעי ישראל, הוחל תהליך שינוי המבנה הארגוני . העובדים ברשות יקבלו בימים הקרובים מענק בסך 7,500 ₪. מענק זה ניתן במסגרת ההסכם הארגוני שנחתם עם העובדים ברשות חחדשה. מדובר בהסכם שהינו ראשון מסוגו בשירות המדינה. במסגרתו פרשו כ 200 עובדי מינהל והנותרים- כ- 500 עובדים- שובצו מחדש, רובם בתפקידים שונים ברשות מקרקעי ישראל ובנוסף בקרוב תפרסם הרשות מכרזים לקליטת כ 160 עובדים מקצועיים חדשים בתחומי המקרקעין.

מהלך שיבוץ העובדים היה תהליך יחודי בשירות המדינה במסגרתו הגיש כל עובד מועמדותו לשני תפקידים שונים ברשות. ועדות שיבוצים בחנו את הבקשות ושיבצו את העובדים מחדש תוך התחשבות בבקשותיהם, אך גם תוך שימת לב למיומנות, התאמה ונסיון הנדרשים לכל אחד מהתפקידים.

עובדי רשות מקרקעי ישראל יידרשו להתייעל ולעמוד במבחן תפוקות על מנת לשפר את השירות לאזרחים.

לצד דרישות ההתייעלות ומבחני התפוקה, יתוגמלו עובדי רשות מקרקעי ישראל באמצעות מענקים וסולם שכר ראוי יותר. ההסכם החדש קובע מדדי תפוקה ותגמול של העובדים ברשות, עד כדי תשלום משכורת 13.

רשות מקרקעי ישראל תפעל במבנה ארגוני המבוסס על שלוש חטיבות: החטיבה העסקית אשר תטפל בשיווק ובביצוע עסקאות במקרקעין, חטיבת השמירה על הקרקע אשר תעסוק בפיקוח ובאכיפת זכויות המדינה במקרקעין וחטיבת השירות אשר תעניק שירותים למי שהתקשרו בחוזים שעדיין תקפים עם מינהל מקרקעי ישראל.

חדרי עסקאות:

מתוך מטרה להגביר את קצב השיווקים יתפעל הרשות הן במישור של קידום תכניות והן במישור של קידום מהיר יותר של עיסקאות. מדובר על שורת פעולות שהבולטת שבהן היא שינוי שיטת העבודה לשיטה של חדרי עסקאות שמטרתה לקצר את זמני הטיפול בעסקאות ולהביא לייעול הפעילות העסקית. כל עסקה תטופל בחדר עסקאות במסגרת צוותים שיכללו ראש צוות האחראי על הטיפול בפנייה ונציגים של כל הגורמים הרלבנטיים (יעוץ משפטי, מיפוי, פיקוח וכדומה) . הלקוח יוכל לעקוב באמצעות האינטרנט אחר הטיפול בפנייתו.

בימים אלו משתתפים עובדי רשות מקרקעי ישראל בסדנאות הכשרה על מנת להטמיע את שיטות העבודה החדשות של רשות מקרקעי ישראל ובמטרה לשפר את השירות לאזרחים הנזקקים להגיע אליה לצורך קבלת התחייבויות לרישום משכנתא, אישורי זכויות, אישורים לתוספות בנייה וכדומה. רשות מקרקעי ישראל תפעל במגמה לפישוט הליכים במטרה לקצר את זמני הטיפול בבקשות האזרחים. לדוגמא: אזרחים ידרשו לחתום על תצהירים כאשר יבואו לקבל אישור לתוספת בנייה, במקום שיידרש ביקור של מפקח בשטח. כמו כן חטיבת השירות שהוקמה תפעל לקביעת תורים מראש, הלקוחות ידרשו לודא שכל המסמכים בידיהם שהם מגיעים לטיפול בעניינם ברשות כך שיחסכו זמן יקר של "לך ושוב" , יפתחו ערוצים ישירים ומוקדי שירות חיצוניים שיתנו שירות מהיר יותר ללקוחות.

בנצי ליברמן מנהל הרשות: אני מאחל לכל עובדי רשות מקרקעי ישראל מעבר מוצלח לרשות ומודע לכך שאין מדובר בתהליך פשוט אלא בכזה הדורש התמדה וסבלנות. מטרתנו לאפשר לעובדים לתת שירות טוב לאזרחים על ידי יצירת מסלולי שירות יעילים ומשופרים יותר לצד יצירת סביבת עבודה ותנאי עבודה נוחים יותר. מאידך אנו שואפים להגביר את קצב העסקות והשיווקים במטרה להשפיע על שוק הנדל"ן ועל המשק כולו. הרשות תפעל מתוך ראייה רחבה של כלל האינטרסים של הציבור וכנציבת הדורות הבאים, על מנת שנוכל להעניק גם להם מרחב ראוי למגורים, לתשתיות, לפנאי ולאיכות חיים".