בירושלים יצוין מחר יום היסטורי,שעה שאחרון האוטובוסים יעזוב את רח' יפו סמוך לכניסת השבת. בשבוע הבא יהפוך הרחוב למדרחוב יפו והרכבת הקלה תחל בביצוע נסיעות ההרצה לצידם של הולכי הרגל. בצאת השבת הקרובה, יועברו כל קווי האוטובוסים שנסעו ברחוב יפו עד עתה לנתיבים חלופיים ובהם רח' שבטי ישראל, הנביאים, שטראוס, ישעיהו, קי"ח, אגריפס ועליאש

כלים
החל מיום ראשון יופעל גם חדר מצב במנת"י – מרכז ניהול תנועה ירושלים , ובו ינהלו את המעבר מרח' יפו לצירים האחרים נציגי משרד התחבורה ,העירייה , משטרת ישראל, אגד וצוות תוכנית אב לתחבורה. הצוות ילווה שעה אחר שעה את התנהלות התנועה ,במטרה לווסת את העומס הצפוי ולהזרים את תנועת האוטובוסים ככל שניתן.

חברת אגד,צוות תוכנית אב לתחבורה וסיטי פס יפעילו מעל למאתים סדרנים ודיילים אשר ידריכו את הציבור ויסייעו לו באיתור התחנות החדשות (שיועתקו מרח' יפו לציר החדש) וכן יסייעו לנוסעים לעלות במהירות ובנוחות אל האוטובוסים, כדי למנוע עיכובים נוספים בתנועה. כמו כן , תגברה עיריית ירושלים את מוקד המידע 106 שישיב לשאלות הציבור.

באתרי האינטרנט של עיריית ירושלים, אגד, תוכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה מוצגות מפות הקווים, מיקום התחנות החדשות והסדרי התנועה שיופעלו החל מהשבוע הבא.

צוותי המהנדסים של סיטי פס ושל תוכנית אב לתחבורה יחלו ביום ראשון בביצוע עבודות הכנה ובביצוע ההתאמות הנדרשות לנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה שיחלו, ככל הנראה ביום רביעי הקרוב וימשכו עד חודש אפריל הקרוב – מועד אישור הרכבת הקלה.

יצוין כי מדובר בהסדר תנועה זמני עד למועד הפעלת הרכבת הקלה בקיץ הקרוב או אולי אף קודם לכן בחודש אפריל: ביוזמת ראש העיר מר ניר ברקת נבחנת האפשרת לפיה כבר מחודש אפריל יוכלו התושבים לנוע ברחוב יפו ברכבת הקלה במחיר סמלי, עד למועד תחילת ההפעלה המסחרית המלאה. הקו יפעל לאורך כל רחוב יפו מכיכר צה"ל ועד לתחנה המרכזית, זאת לצד האוטובוסים שיסעו בנתיב החלופי. הפעלתה של הרכבת ברח' יפו תקצר את משך סגירת הרחוב לצורך ההרצה ותאפשר ביצוע התאמות בזמן אמת של מערכת הפעלת הרכבת.

מהנדסי התנועה של צוות תוכנית אב לתחבורה, אגד, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, השקיעו מאמצים רבים בחודשים האחרונים כדי לגבש תוכנית מאוזנת שמחד תאפשר לסיים, סוף-סוף את נסיעות ההרצה של הרכבת הקלה מטעם סיטי פס ומצד שני שומרת על שירות תחבורה ציבורית עד להפעלת הרכבת. כל זה בהתחשב בכך שמרכז העיר ירושלים הינו בעל רגישות היסטורית וארכיטקטונית ולא ניתן להרחיב כבישים או להרוס מבנים חלילה.

ראשי משרד התחבורה והעירייה דרשו מקבוצת "סיטי פס" להגביר את קצב העבודות ולהשלים התקנת כל מערכות הבקרה ותחנות ההיסעים. כך גם לגבי מסירת קטעי הפרויקטים לבדיקה של מהנדסי תוכנית אב לתחבורה, העירייה ומכון התקנים, שיבחנו באופן קפדני את איכות הביצוע ואת בטיחות המערכות.