flash"גוגל עדיין לא הצליחה למצוא פתרון לאינדוקס אתרים כראוי בפלאש ו-"Ajax. תומר חונן, אסטרטג איכות חיפוש בגוגל, המוצב במטה ענקית החיפוש באירלנד, אמר את הדברים בדברו בפני למעלה ממאתיים משתתפים בכנס האינטרנט SphinnCon Israel, למומחי קידום אתרים ושיווק באמצעות רשתות חברתיות, שנערך אתמול בפעם השנייה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים (מכון לב). ענקית החיפוש גוגל עדיין לא מצאה פתרון מלא לקטלוג דפי אינטרנט בפלאש וב-Ajax, כך אמר אתמול (א') תומר חונן, אסטרטג איכות חיפוש בגוגל.

כלים

חונן דיבר בפני כמאתיים מומחי חיפוש ושיווק לרשתות חברתיות, שהשתתפו בכנס האינטרנט SphinnCon Israel, שנערך בפעם השנייה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים (מכון לב). חונן הישראלי, המוצב כעת במטה גוגל באירלנד, אחראי במסגרת תפקידו על הטיפול בשפות זרות בעיקר בעברית. לדבריו, גם חלק גדול מקובצי הווידאו והתמונות אינם מאונדקסים כראוי בגוגל.

"הכי חשוב זה התוכן. תתחילו מהבסיס, מהטקסט הכתוב ורק אחר כך תתחילו להוסיף קבצי תמונות ווידאו," אמר חונן. "למרות שהושג שיפור בקריאה של פלאש ו-Ajax על ידי מנועי החיפוש יש עדיין בעיות רבות. האתרים בפלאש הם מאד קולים, אבל עם יוצרים את הקישורים בפלאש האתר יוצר בלאגן עבור רובוטי החיפוש". לדבריו, גוגל כבר השיג התקדמות רבה בטיפול בקבצי פלאש ו-Ajax, אבל מנועי החיפוש האחרים עדיין מתקשים להתמודד עמם. חונן הציע למפתחי אתרים להקים שני אתרים, המכילים את אותו התוכן, האחד בפלאש והשני ב-HTML. לדבריו, בכל מקרה מומלץ תמיד לכלול עמוד סטאטי, מאחר ולא כל הדפדפנים תומכים בפלאש ו-Ajax. חונן הזהיר מתופעה מתרחבת של השתלטות של האקרים וספאמרים על אתרים בכדי להשתלט על הלינקים והתוכן. לדבריו, הספאמרים שותלים טקסט נסתר ולינקים באתרים שנפרצו ומעבירים את תנועת הגולשים לאתר שלהם. חונן הוסיף, כי אחד האינדיקטורים לכך שהאתר נפרץ הוא שהוא נעלם מתוצאות החיפוש.

כנס Israel SphinnCon מיועד למומחי אופטימיזציה ((SEO, שיווק באמצעות קידום אתרים ((SEO ושיווק באמצעות רשתות חברתיות (SMO) והשתתפו בו מומחים בולטים מהארץ ומחו"ל. הכנס נוהל על ידי מומחה ה-SEO והבלוגר האמריקני בארי שוורץ, שארגן את הכנס הקודם בארץ, שזכה אף הוא להצלחה רבה ושנערך גם בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים לפני כשנתיים. שוורץ הוא העורך האחראי של Search Engine Roundtable ונשיא חברת RustyBrick,, העוסקת בפיתוח אינטרנטי. בנוסף, הגיע לכנס גם וונסה פוקס, בכירה לשעבר בגוגל, שספרה Marketing in the Age of Google עומד לצאת לאור במאי הקרוב.

בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים המציין 40 שנה להיווסדו, הוא מוסד לימודים להשכלה גבוהה, המשלב לימודים אקדמיים יישומיים עם לימודי תורה במתכונת ישיבה לבנים ובמתכונת מדרשה לבנות ולומדים בו כיום כ-3,000 סטודנטים. לבית הספר הכרה מלאה מהמועצה להשכלה גבוהה ובמסגרתו פועלות 11 מגמות לימוד. החל משנת 1969, עם היווסדו, ממלא בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים תפקיד מרכזי בהעלאת רמתה המדעית, הטכנולוגית והתעשייתית של מדינת ישראל, וזאת תוך קביעת אמות מידה מוסריות המנחות והמאפיינות את תלמידיו ואת בוגריו. המוטו המנחה את המוסד הוא "תורה עם דרך ארץ". בית הספר הכשיר עד היום אלפי מהנדסים ומדענים הממלאים תפקידים מרכזיים בענפי הטכנולוגיה והתעשייה.