לדברי ארקיע, שר התחבורה התיר לאל על, אשר נהנית מהטבות מופלגות בנתב"ג, במחירי האגרות והדלק, להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת, מבלי שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.
לדברי ארקיע, העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריס, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על, לאחר שקיבלה לכל אורך הדרך רק את ה"שאריות" של קווי הטיסה בדמות זכויות טיסה ל"יעדים אקזוטיים" לדבריה.
אל על, לדברי ארקיע, איימה על ארקיע שאם תמשך להתחרות בה בקו לפריז תכה בה "בבטן הרכה", בקו לאילת. אמרה ואכן עשתה. מתן גושפנקא חוקית להתנהלות זו תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, ולפיכך מבקשת ארקיע לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על (שמועדה אינו ידוע) עד אשר יתקיים הדיון בבג"צ.