ארכיון דיגיטאלי ופייפאל איך אפשר בלעדיהם

שתיים מהמהפכות האלקטרוניות שמקלות על חיינו בעידן האינטרנט הדיגיטלי הן הארכיון הדיגיטאלי ושיטת הפייפאל, שלפעמים נדמה שממש אי אפשר בלעדיהן.

כלים

ניהול ארכיון דיגיטאלי

עסקים מכל הגדלים קוצרים הטבות משמעותיות כאשר הם מאמצים ניהול מסמכים שמצמצם או מונע תיוק קבצים שמבוססים על נייר.

יש כמה יתרונות לאותו ארכיון דיגיטאלי וביניהם:

עד היום, כשהייתם צריכים לאתר מסמך מתוך אלפי תיקים, הדבר יכול היה לקחת ימים או שבועות, בעיקר אם המסמך לא תויק במקום המתאים. אבל היום הדברים השתנו. עכשיו אפשר להפוך ערמות של מסמכים והעתקים שלהם, לקבצים אלקטרוניים שמאפשרים את איתורם בלחיצה אחת.

בעבר, כאשר תיקייה הוצאה מהאחסון, המידע על הסטטוס של התיקייה ומיקומה במשרדי החברה היה קלט ידני שהוכנס למערכת הניהול. לעומת זאת כשמדובר באותו ארכיון דיגיטאלי חדש, ברגע שקובץ אלקטרוני יוצא מהמאגר, כל המידע על מקומו של הקובץ זורם ישירות למערכת הניהול.

הפעלת ארכיון דיגיטלי כרוכה גם בהתמודדות עם התיישנות מהירה של תוכנות וחומרות.

העידן הדיגיטאלי הביא עימו הבטחה לזיכרון בלתי מוגבל. כוח המחשוב ושטח הדיסק המוגברים, יחד עם הפחתת העלויות, היו אמורים להביא לאחסון נצחי של כל דבר שנולד דיגיטאלי. אבל, לנתונים דיגיטליים יש לעיתים קרובות חיים קצרים באופן מפתיע. אם לא נזהר, נדע יותר על נתונים מתחילת המאה ה-20, מאשר על נתונים מתחילת המאה ה-21.

הבעיות הברורות ביותר בהם נתקלים ארכיונאים דיגיטאליים בספריות גדולות, למשל, קשורות לחומרה, אבל גם אותם קל מאוד לתקן. ארכיונים רבים מחליפים את מערכות אחסון הנתונים שלהם בכל 3 עד 5 שנים כדי להתגונן מפני התיישנות. זה לא יקר כמו שזה נשמע: כוננים קשוחים הם זולים ואמינים. ניתן גם להתגונן מפני כישלון החומרה על ידי שמירה של עותקים במקומות שונים.

שינויים בתוכנה ובפורמט הקבצים יכולים ליצור מכשולים לא מעטים. רבים מהאובייקטים הדיגיטליים שאנו יוצרים יכולים לקבל סיוע רק מהתוכנה שיצרה אותם. אם התוכנית המקורית נעלמה, לפעמים הארכיון יכול להיות חסר תועלת. כאשר התוכנה פועלת כעשר שנים, הפעלה שלה דורשת בדרך כלל תוכניות שיצליחו להפעיל אותה כאילו היא עדיין פועלת על החומרה הישנה.

הקץ לארנק – תשלום בפייפאל

פייפאל הפך שם נרדף לעסקאות מקוונות. מאי-ביי ועד לאמאזון, פייפאל הוא כמו חשבון נפרד לכשעצמו שמאפשר לצרכן למכור ולקנות מוצרים באמצעות חשבון הפייפאל שלהם. השימוש בחשבון פייפאל כדי לקנות באינטרנט הפך ממש לטבע שני.

על פי מחקר של פייפאל שבדק 5,000 צרכנים, כ-80% מהאמריקנים היו רוצים להשאיר את הארנק שלהם בבית, בין אם הם יוצאים לבר, לחוף הים או לסופרמרקט. צרכנים רבים מעדיפים ללכת ללא ארנק. הם אמנם אפילו לא יכולים לדמיין לעצמם שיצאו מהבית בלי הסמארטפון שלהם, אבל עם הארנק, לא. הם לא רוצים לקחת איתם את הארנק.

חנות מתנות דיגיטלית של פייפאל

פיתוחים חדשים בפייפאל יאפשרו לצרכנים לשלם עבור מוצרים דיגיטליים באמצעות כשתי לחיצות, מבלי לעבור לאתרים ומבלי שיצטרכו להזין מחדש את כרטיסי האשראי או פרטי הבנק. הפייפאל יתחיל גם לקדם הצעות באמצעות חנות מתנות פייפאל דיגיטלית וחשבון הטוויטר של החברה. משתמשי פייפאל יוכלו לערוך עסקאות גדולות בפחות מחמישה קליקים, אפילו בלי להוציא את הארנק מהכיס.

בהתחשב בעובדה שהצרכנים תופסים את פייפאל כמותג שנמצא מאחורי הקלעים ולא כיעד באינטרנט, אולי החברה תצטרך להתאמץ כדי לקדם את החברה ולמשוך אנשים לחנות המתנות שלה. כי עם כל כך הרבה אפשרויות אחרות לרכישת כרטיסי מתנה באינטרנט, כולל חנות של אייטיונס, יכול להיות די קשה לפרוץ לשוק כרשת מתנות דיגיטליות.