בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "קידום התכנית ואישורה הוא תוצאה של שיתוף הפעולה האסטרטגי המבורך המתקיים בין רשות מקרקעי ישראל לבין עיריית תל אביב-יפו, שיתוף הפעולה הניב קידומן של יחידות דיור . חדשות בתל אביב-יפו. מהלך זה יוצר שינוי בהיצע השוק בעיר ויכול להקרין גם על כלל השוק הארצי".
פרויקט "קרן הקריה" הינו פרויקט המחבר בין שדירת העסקים לשדרת התרבות. הפרויקט מצוי בפינה הצפון מזרחית של מתחם צפון הקריה בשטח של כ- 38 דונם ומהווה נקודת ציון משמעותית ביותר.
פרויקט זה מהווה את המתחם השני אותו מאשרת העירייה בשטחי מחנה "צפון הקריה" זאת במסגרת "הסכם הקו הירוק" . שנחתם בין מינהל מקרקעי ישראל, עיריית תל אביב-יפו, משרד האוצר ומשרד התחבורה ואשר כולל מספר פרויקטים באזור וקושר את ביצועם עם פתרון לשיקוע קו הרכבת הקלה העוברת ברחוב אבן גבירול בתת- הקרקע (הקו הירוק).
פרוייקט 'קרן הקריה' המקודם ע"י רשות מקרקעי ישראל - נועד לענות על מצוקת המשרדים והמגורים בתל-אביב. שטחו של המתחם 240,000 מטרים רבועים והוא יכלול כ-100,000 מ"ר משרדים ו-כ 770דירות. כחלק מהפרויקט ייבנו - מגדל משרדים בן 80 קומות , מגדל משרדים נוסף בן 50 קומות ושני בנייני מגורים בני 45 קומות כל אחד.
הועדה המקומית קבעה כי 20% מהשטח המיועד למגורים יוקצה ליחידות דיור קטנות, אשר שטחן יהיה עד 65 מ"ר עיקרי. שאר יחידות הדיור יהיו בשטח של כ-85 מ"ר עיקרי.
מגדלי המשרדים מעוצבים כפריזמות משולשות והם קרויים בפי מתכנני המתחם "מגדלי הטובלרון". אחד המגדלים בפרוייקט הינו הגבוה ביותר עד כה בישראל. כחלק מתכנון הפרוייקט- בנייני המגורים ייבנו מעל קומות מסחריות וביחד עם מגדלי המשרדים יוצרים מתחם אחיד בעיצובו שיהפוך אבן שואבת לקהילת העסקים ולאוכלוסיה המשוועת למגורים בלב ההוויה האורבאנית.
הגב' גילי טסלר מתכננת מרחב תל אביב מוסרת כי "חשיבותו של פרוייקט קרן הקריה נמדדת במספר פרמטרים, ביניהם: מרכזיותו בהוויה העירונית, הגדרת מיקומו כמתחם המהווה נקודת ציון למגיעים לעיר ותכנונו כמתחם מעורב שימושים הנגיש לכל. כמו כן, המתחם נושא במטלה ציבורית חשובה שהינה שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר אבן גבירול, והוא מוסיף ותורם להגדלת משמעותית של היצע יחידות הדיור הקטנות בעיר במיקום מרכזי". לפרוייקט 'קרן הקריה' עוד נופך מיוחד- הגגות המסחריות יפותחו כיאה ל"חזית חמישית" אשר תאפשר שהייה ושימוש. כמו כן, בין הבניינים תוקם כיכר תוססת עם מעבר בין הרחובות שאול המלך ודרך בגין. הכיכר תכלול בתי קפה וארקדה מסחרית.
המדרכות, כולל שטחי הסטווים לאורך רחוב שאול המלך יהיו ברוחב של כ- 16 מטרים וישלבו פתרון פיתוח גינון ונטיעות לרבות שביל אופניים כפי שיאושרו בתוכנית עיצוב אדריכלי ופיתוח סביבתי.
דגש מיוחד הושם על נגישות ותנועת הולכי הרגל מהמתחם ואליו ובתוכו כמו כן על חניה נוחה ומספקת לדיירי המתחם בעלי העסקים והאורחים. בפרויקט חניון תת קרקעי שהכניסות אליו הן מרחוב שאול המלך ומהמשך רחוב וייצמן.
מתחם 'קרן הקריה' מקודם לדיון בוועדה המחוזית עם המלצה להיקפי זכויות של כ-620% לשימושי תעסוקה, מסחר ומגורים. המדיניות מעודדת פיתוח הפרויקטים בשימושים מעורבים, לרבות משרדים, מגורים ומסחר וזאת על מנת לאפשר באזור פעילות עירונית מגוונת המתבססת על מרכזיותו וקרבתו למוקדי התרבות הסמוכים- למשכן האומנויות, הסימנטק ומוזיאון ת"א.
קרן הקריה – קומפלקס עסקים, מגורים ופנאי, הגדול במדינה - מרכז רוקפלר של העיר ללא הפסקה. פורטל הכניסה לתל-אביב, מדגיש את עוצמתה ומציב אותה בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם.
כל הדרכים ואמצעי התחבורה מובילים למתחם : דרך נמיר, רכבת ארלוזורוב והרכבת הקלה העתידית.
הסכם הקו הירוק נחתם בחודש יוני 2012 והוא כולל את שיקוע הקו הירוק בציר רחוב אבן גבירול וקידום תכניות המדינה המצויות באזור זה. שיתוף הפעולה במקרה זה בין עיריית תל אביב-יפו, מינהל מקרקעי ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר, אפשר, במקביל לקידום תכנון ציר הקו הירוק כציר משוקע, קידום של 4 תכניות בנין עיר באזור שבין אבן גבירול למתחם סבידור - רכבת ארלוזורוב הקרוי מתחם 2000, תכניות שיוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות במרכז תל אביב-יפו.
תכניות אלה מקודמות בלוחות זמנים מזורזים תוך שימת דגש לתכנון משלב שטחי ציבור בנויים אשר יתרום לאזור ויאפשר חידוש ופינוי של חלקים נכבדים מאזור צפון הקריה ושינוי משמעותי באזור תחנת הרכבת סבידור וסביבותיה.
באמצעות שיתוף הפעולה הפורה וחתימת הסכם זה מקודמות מספר מטרות ציבוריות- קידום תחבורה ציבורית, תוספת שטחי ציבור, פינוי שטחים תפוסים וכן תוספת שטחי תעסוקה ויחידות דיור חדשות במרכז העיר.
אדריכל התכנית - יצחק חלפון (א.י. אדריכלות ובינוי ערים)