"יצירת האומנות מהווה גשר בין נשמתו של האמן לבין הצופה" – ציטוט מקסים זה של דלקרואה, שהביאה ציפי אשד בערב הפתיחה של התערוכה, מבטא באופן הברור ביותר את הקשר בין היצירות המוצגות ובין עולמם הפנימי של התלמידים. כדרכם של מתבגרים , עסקו היצירות בהתלבטויות שונות, שאלות של זהות ומהות, פרט וחברה, אדם וסביבה.
דרך הביטוי באמצעים אומנותיים מגוונים, ניסו מתבגרים אלה להתמודד עם שאלות ורגשות המעסיקים אותם בחיי היום יום ודרך היצירה נוצרו רבדים נוספים של עיסוק בנושאים אלה.
שקד נחמנזון, עדן מסיקה, נועם יוגב, קמה זיגלמן, סיגל ברק, אור לוי, זוהר בן-צור, רז יונה, יותם רפפורט, הדס אלמגור, מיכל נשרי, דריה כהן, עפרי אייל ואלה תלמי בחרו לעסוק בהסתכלות סובייקטיבית-רגשית ובאופן ערכי וביקורתי על עצמם ועל החברה הסובבת אותם. דרך עיסוק בסטריאוטיפים, מסכות, נגלה ונסתר ואפילו באמצעות נעלים ומסטיקים (!) בחנו תלמידים אלה את הפן הרגשי ואפשרו הצצה אל תוך עולמם הפנימי.
נוגה שוורץ, איילה ראזר ויעל הסקו בחרו לעסוק באיכות הסביבה דרך עיסוק ביסודות הטבע, שמירה על בעלי החיים ואף יצירה בזבל המקיף אותנו. רוני פיבלמן, צליל כהן, שקד קרן ומיקה אלקיים בחרו לעסוק ברגשות המתעוררים בהן לנוכח הטבע והדומם מסביבן ואפילו ספסלים הפכו למטפורה לחיים!
על המלאכה המרגשת הזו ניצחו המורות ציפי אשד וג'ודי קראוז אשר כבכל שנה היו שם מתחילת התהליך, דרך ההתלבטויות והקשיים ועד לתצוגה המרגשת של התוצרים המוגמרים. את הרקע ההיסטורי נתנה מאיה דוידה שלימדה את הקורס בתולדות האומנות.
סיכמו את התהליך אמיר מיכאל , מנהל ביה"ס ומיריי וניש, מנהלת בית י"א-י"ב, בערב הפתיחה: " הערב אנו מסיימים פרק ארוך בן 3 שנים של לימודי אומנות. לצד לימודים עיוניים בתחום תולדות האומנות, סיורים לתערוכות ומוזיאונים, למדתם את שפת האומנות, הכרתם חומרים ושיטות...בחרתם מדיה, רעיון מרכזי והובלתם בעצמכם את הפרוייקט האישי שלכם...קראנו את דפי העמדה שלכם והתרגשנו עד מאד. התרגשנו על הזכות הגדולה שלכם להסתכל על מרכיבי החיים מנקודת מבט אישית-סובייקטיבית ולפסוע עם אותה הסתכלות לידי יצירה בעלת משמעות, המלווה באסתטיות, מקצועיות והשקעה רבה".