NetCloud, הנציגה הבלעדית של NetSuite בישראל, חברת ה- ERP/CRM בענן מבית היוצר של לארי אליסון, קיימה בסינמה סיטי כנס מקצועי מיוחד לסיכום שנת הפעילות הראשונה בישראל, בהשתתפות לקוחות קיימים ופוטנציאליים, מנמ"רים ויועצים
אמיר עמרי, מנכ"ל משותף ב- NetCloud שפתח את הכנס, הציג את התמונה הגדולה של מחשוב ענן בכלל ופעילות NetSuite בעולם, כולל עדכונים מהשנה האחרונה וחוות דעת אוהדות של אנליסטים. אמיר עמרי ציין כי NetSuite, שהוקמה בשנת 1998, פועלת ב- 100 מדינות בעולם, ויש לה יותר מ- 10,000 לקוחות ארגוניים.
הכנסות החברה המעסיקה 1,000 עובדים ומוכרת כבעלת שעור הצמיחה המהיר ביותר בקרב 10 מערכות ERP המובילות, הגיעו השנה ל- 193 מיליון דולר. עמרי ציין כי המשבר הכלכלי העולמי ב- 2007-2008, הביא לזינוק בהכנסות NetSuite, לאור הצורך בחיסכון.
היום NetSuite נמנית על 8 מערכות ERP המובילות בעולם, והנה מערכת ענן היחידה בין 10 המובילות.
אמיר עמרי אמר כי פרט לחיסכון בעלויות תשתית, NetSuite דורשת פחות אנשי IT באתר, תוך חסכון של 50% בעלויות הדרכה, מאחר שלכל פונקציה ופעילות יש הסברים בסביבת העבודה ובאתר החברה. כללית, אמר עמרי, ה- TCO (Total Cost Of Ownership) של NetSuite נמוך בכ- 50 אחוז לעומת מערכות אחרות, וזמן ביצוע פרויקט הטמעת מערכת הנו 20-30 אחוז בלבד מזה של מערכות אחרות.
איל גרייפנר, מנכ"ל משותף ב- NetCloud, סיכם את שנת הפעילות הראשונה של NetSuite, הציג פרויקטים ולקוחות נבחרים, וכן תוכניות לעתיד ותחילת גיוס שותפים-משווקים להרחבת הפעילות בישראל.
איל גרייפנר אמר: "סיימנו שנה מוצלחת ביותר, שכללה את התאמת המערכת לדרישות החוק בישראל, ביצענו בהצלחה מכירות והטמעות אצל למעלה מ- 20 לקוחות מרוצים, חלקם גלובליים. בשנת 2012 נפעל לתרגום ממשק המשתמש של המערכת לעברית (כבר היום חשבוניות, דוחות וכו' הנם בעברית), ונגייס ונכשיר שותפים עסקיים נוספים שיטפלו בהפצת המערכת וביישומה."
גרייפנר מוסיף: "חברות רבות בארץ משדרגות מערכות ומוציאות סכומי כסף גדולים על כך. ב- NetSuite הפועלת בענן עברנו בשנה האחרונה שדרוגים אצל לקוחות בתוך לילה אחד, עם אפס עלויות והתעסקות נדרשת מצד הלקוח. יש לנו הוכחות בשטח ליישומים קצרים ושדרוגים מהירים בחברות כמו גרופון, קוואלקום, אינטרפקס ואימפרבה – כולל יישומים במקביל בארצות רבות."
גרייפנר הציג סיפורי הטמעה אצל לקוחות במגוון גדלים ותחומי פעילות, ביניהם Tigo עם יישום פיננסי וייצור מלא, קבלה לעם (מלכ"ר), מיניקום, קוואלקום, ו- Visa to All. "עושר המערכת מאפשר לתת פיתרון טוב לסוגי לקוחות שונים", אמר איל גרייפנר, שהרחיב על יישום NetSuite בגרופון, שבוצע ב- 49 מדינות תוך פחות משלושה חודשים, כאשר ישראל נבחרה לסבב המדינות הראשון של ההתקנה. "גרופון דרשה מענה מהיר להתרחבותה הבינלאומית, תוך קונסולידציה פיננסית גלובלית, שפות ומטבעות, ועמידה בדרישות החוק בכל המדינות. העלייה לאוויר בישראל הייתה תוך עשרה שבועות.
בכנס הוצגה גם חברת InterFax הפועלת בתחום פקסים ממוחשבים, בה ביצעה NetCloud הטמעה של מערכת NetSuite באתרי החברה בישראל, אנגליה וסינגפור. היישום בוצע תוך שלושה חודשים בלבד, וכלל בניית ממשקים למערכת הבילינג. קלות התקנת ותפעול NetSuite אפשרה לאינטרפקס לבצע בעצמה את ההתקנה באתר החברה בארה"ב.
לאימפרבה, חברת אבטחת המידע הבינלאומית בבעלות שלמה קרמר ממייסדי צ'קפוינט, אשר הונפקה לאחרונה בהצלחה בנאסד"ק, היה צורך בניהול מורכב של הכרה בהכנסות, ניהול תקציב, איחוד דוחות כספיים, ניהול מערך מכירות שיווק, ניהול כל התפעול הלוגיסטי הכלל עולמי. את כל אלה ועוד מצאה אימפרבה ב- NetSuite, אליה עברה ממערכת פריוריטי, ויש לה היום כ- 60 משתמשים בחברה. היישום בוצע בארה"ב ובישראל במקביל, וכלל הסבת נתונים מפריוריטי, הטמעה של מערך פיננסי ולוגיסטי מלא, מענה לנושא הכרה בהכנסות, שילוב יכולות תפעול לוגיסטי כלל עולמי- עם הפצה באמצעות שותפים עסקיים ועבודה עם קבלני משנה.