כלים

מסקר שביעות רצון שקיימה לאחרונה המועצה המקומית קריית טבעון עולה כי 86 אחוזים מתושבי הקריה מרוצים מן החיים ביישוב. את הסקר בצעה חברת גיאוקרטוגרפיה, בהנהלת פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני, במהלך ינואר השנה והוא כלל מדגם של 500 משיבים, גברים ונשים, מעל גיל 18 כולם תושבי השכונות השונות של טבעון, בטעות דגימה סטטיסטית של 4.4% ובמובהקות סטטיסטית של 95%.

מנתוני הסקר עולה כי 86 אחוז מהמשיבים, שחולקו לארבעה אזורים: טבעון הוותיקה, אלרואי + קריית חרושת, רמת טבעון וקריית עמל, ציינו כי הם מרוצים או מרוצים מאוד ממגוריהם ביישוב ואילו פחות משני אחוזים טענו כי אינם מרוצים. 51 אחוזים מהמשיבים טענו כי הם מרוצים או מרוצים מאוד מהשירותים של מחלקות המועצה, 36 אחוזים מרוצים במידה בינונית וכ-10 אחוזים לא מרוצים כלל.

רובם הגדול של משיבי הסקר - 78 אחוזים - ענו כי הם מרוצים משיטת הגזם החדשה, שהנהיגה המועצה לפני כשנתיים, 58 אחוזים ציינו כי הם מרוצים מפעילות רשת המתנסים הפועלת בטבעון ו- 67 אחוזים מהנשאלים הביעו שביעות רצון משירותי פינוי האשפה במועצה.

בתחום הביטחון האישי השיבו  69 אחוזים מהנשאלים כי הם חשים ביטחון אישי במידה רבה מאוד או במידה רבה במקום מגוריהם. 21 אחוזים ציינו כי הם מרגישים ביטחון אישי במידה בינונית וכ-10 אחוזים בלבד טענו כי רמת הביטחון שהם חשים מועטה, או שאינם חשים ביטחון ביישוב.

במהלך הסקר נבדקו מהם הנושאים החשובים לתושבי טבעון. מרבית הנשאלים ציינו כי הנושא החשוב להם ביותר הוא נושא החינוך.

בתום הסקר, הושוו תוצאותיו מול 4 רשויות מקומיות קטנות ובינוניות במרכז ובדרום שנמצאו כבעלות מאפיינים סוציואקונומיים דומים לאלה של קריית טבעון. מן ההשוואה עולה כי בתחום שירותי המועצה שביעות הרצון בקריית טבעון עומדת על 51 אחוזים לעומת 44 אחוזים ברשויות מקבילות. בתחומי פינוי האשפה, אפשרויות המיחזור, פעילות המוקד העירוני ורמות הניקיון והביטחון האישי, נרשמו נתוני שביעות רצון גבוהים יותר בטבעון מאשר ברשויות המקבילות ואילו בתחומי הגינון הציבורי, הטיפול במתקני משחקים בפארקים עירוניים והטיפול במטרדים עומדת קריית טבעון ברמה נמוכה יותר של שביעות רצון מזו שנמצאה ברשויות המושוות.

ראש המועצה המקומית קריית טבעון עו"ד דוד אריאלי בירך על תוצאות הסקר וציין כי המועצה לומדת את תוצאותיו ונערכת ליישם את המסקנות: "לסקר חשיבות עליונה והוא מהווה משוב חשוב ביותר לכל מחלקות המועצה. יזמנו אותו ככלי עבודה לייעול ושיפור השירות לתושבי טבעון ואני שמח לציין כי, ברוב המקרים, התוצאות אכן משקפות את הפעילות הממוקדת שמבצעת המועצה בתחומים השונים. במרבית הפרמטרים ניכר ששביעות הרצון גבוהה מאוד בקרב כלל הנשאלים וחלקם מעיד על הצלחת המהלכים שכבר נקטנו, כמו למשל השינוי שהנהגנו בשיטת פינוי הגזם. ישנם, כמובן, תחומים בהם נדרש שינוי ואנו מאמצים את מלוא המסקנות. המועצה מינתה סמנכ"ל תפעול שנכנס לתפקידו לאחרונה ואנו נפעל בהקדם ליישום כלל ההמלצות לרווחת תושבי קריית טבעון, תוך שמירה על הנתונים הגבוהים בשאר תחומי החיים ביישוב. תוצאות הסקר יפורסמו בקרוב באתר המועצה ואני מזמין את הציבור ללמוד אותו ולשתף אותנו בדעות ורעיונות ליישום המסקנות".