המכללה לניהול בתעשייה: 71% מהחברות נוקטות באסטרטגיית ערך מוסף (מספקות מוצרים או שירותים בעלי יתרונות מובהקים), 17% נוקטות באסטרטגיית נישה )פונות לקהל יעד ספציפי, לדוגמא נשים או ילדים), 8% נוקטות באסטרטגיית אוקיינוס כחול (ופיתחו תמהיל שיווק חדשני ובלעדי), ו-4% בלבד נוקטות באסטרטגיית שליטה בעלויות (ומציעות מחירים נמוכים)

כלים
ממדגם שיווקי שנערך בקרב חברות עולה כי 71% מהחברות נוקטות באסטרטגיית ערך מוסף. כך מציינים בהתאחדות התעשיינים לקראת סדנה שתיפתח המכללה לניהול בתעשייה "אסטרטגיה שיווקית כמנוף לצמיחה", ביום חמישי, 29.4.10.

מהמדגם עולה עוד כי 45% מהחברות שואפות, על פי החזון שלהן, להוביל את השוק בו הן פועלות. חברות אלה נוקטות כולן באסטרטגיית ערך מוסף.

ארי מנור, מנכ"ל חברת הייעוץ וההדרכות ZOOZ מנחה הסדנה: "על מנת לספק ערך מוסף אמיתי ללקוחות ולהוביל בעזרתו את השוק, יש לאתר תועלת חשובה ללקוחות ומתאימה ליכולות הארגון, ולהפוך אותה ליתרון יחסי בעזרת מחויבות ארגונית גבוהה ותוכנית יישום מגוונת ומוקפדת".