בתקופה מאתגרת כלכלית באקלים הנוכחי רבים מעוניינים באפיקי השקעה נוספים להרחבת הביטחון הכלכלי ומוצאים את מבוקשם בהשקעה בזהב.
זהב היא מתכת נדירה בעלת ערך רב ומי שמחפשים ערוץ להשקעה יגלו עניין רב בהשקעה בזהב. לאורך ההיסטוריה, ערכו של הזהב נשמר או אפילו עלה במיוחד בתקופות של חוסר וודאות כמו משבר הסאב פריים הגדול בארה"ב.

 

 

כל הדרכים להשקיע בזהב


יש סיבות רבות שזהב מתפקד כאמצעי השקעה אולטימטיבי עבור רבים: ראשית, עצם היותו משאב מוגבל על פני כדור הארץ והנדירות שלו, שנית, העובדה שמדובר במוצר מוחשי הופכת אותו לכה אטרקטיבי, כי הוא לא כמו מטבע שערכו יכול לרדת כאשר יש משבר בשווקים. כמו כן, הוא סחיר ברמה הגלובלית ואפשר לסחור בו מכל מקום ובכל זמן.
נראה שאפילו בעידן הדיגיטלי נשאר הזהב כאמצעי השקעה אטרקטיבי וסולידי והדיגיטל רק הגביר את ההזדמנויות לרכוש את המתכת. כמו למשל, באמצעות תכשיטים שאפשר גם לענוד וליהנות מיופיים מעבר לאלמנט ההשקעה או רכישת מניות של חברות העוסקות בכריית זהב.

נשמע לכם מעניין? איך מתחילים להשקיע בזהב ומה יש לקחת בחשבון לפני הרכישה, היכן מאחסנים ולמי פונים כאשר רוצים למכור?

נתחיל בכך שקיימות מגוון דרכים להשקיע בזהב ממטילים דרך מטבעות ועד תכשיטים ואפשר לשלב את ההשקעה בתיק ההשקעה בתמהיל מגוון. לכל סוג של מוצר יתרונות וחסרונות כאשר תכשיטים אפשר לענוד ואילו מטבעות ומטילים לרוב יאוחסנו בכספת פרטית או בנקאית או של חדר כספות ופחות ישתמשו בהם כאלמנט דקורטיבי.

מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון?


חשוב לדעת שסחר בזהב מתחיל ברכישת זהב כאשר יש לברר מהי דרגת הקרט של הזהב הנקבעת על פי אחוז טוהר הזהב אשר במוצר בין אם מדובר במטיל, מטבע או תכשיט.
ככל שאחוז טוהר המתכת גבוה יותר - כך שוויו יהיה גבוה יותר. אגב, השווי של המוצר עצמו נקבע על פי דרגת הקרט הנמדדת באמצעי מדידה שונים וכן על פי המשקל, אך גם על פי השווי הבורסאי ואפשר לבחון את השערים השונים באתרים המתמחים בתחום ולהתבסס גם על סטטיסטיקה של שערים היסטוריים, כדי לנסות לעלות על מגמות שונות בתחום.
הערכת השווי יכולה להשתנות גם לפי המוצר אשר רכשתם. כמו למשל, בכל הנוגע למטילים יש לבחון שהם נושאים את תו האיכות הגלובלי הנקרא proof . כמו כן, קיימים בוליונים שנמדדים גם הם על פי אחוזי הטוהר והמשקל כאשר המשקל של מטילים נע בין 100-10 גרם.
על אף שמדובר במתכת בעלת תוחלת חיים ארוכה ועמידות גבוהה, כדאי לשמור עליה היטב ולתחזק אותה כדי שברגע שתרצו למכור אותה, יהיו לכם התנאים המטיבים לכך.

למי פונים לרכישה ומכירה?


מבלבל? למרבה השמחה, אתם לא לבד בחיפוש. ישנם מומחים גם שיכולים לסייע לכם בתהליכי המדידה והבדיקה בעת הרכישה או המכירה. אפשר למצוא חברה אשר קונה זהב במזומן כך שברגע שתחליטו למכור היות והשווי עלה או שאתם זקוקים לכסף נזיל, יהיה מי שיוכל לשלם לכם על כך במזומן. ישנן חברות שמציעות גם פתרונות טרייד אין של החלפת מוצרים מזהב או עסקה של כסף כאמור תמורת הפריטים היוקרתיים.
כדאי לבחון את התחום מקרוב ולחכות גם לטיימינג המומלץ כדי להחליט מתי לקנות וכך מתי למכור וכמובן, ממי לקנות ולמי למכור על מנת לקבל שירות איכותי ומוצר אמין במחיר הטוב ביותר. בנוסף, יש להתייחס לאספקטים של מס ומע"מ על תהליכי רכישה ומכירה ולחשב אותם בעלות הכוללת כל מנת להגיע לעסקה המשתלמת ביותר.