למרבה הצער, גם אנשי המקצוע החדים ביותר במחלקת משאבי אנוש, מפספסים לפעמים את הסימנים והסוגים השונים של הטרדות במקום העבודה. קודם כל, זה כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחר כל מה שהעובדים שלכם עושים, וחוץ מזה כל עובד עשוי לתפוס באופן שונה את מה שנחשב להתנהגות לא מקצועית במקום העבודה.

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

אפילו אנשי המקצוע בתחום משאבי אנוש עשויים להתקשות בזיהוי התנהגות שחוצה את גבולות ההטרדה, על אחת כמה וכמה אם זה אחד העובדים שלכם שנפגע ומיהר לשכור את שירותיו של עורך דין הטרדה מינית כדי שיגן עליו. לדוגמה, עובד אחד עלול להיפגע מקללות ומגסויות שמקובלות לחלוטין בשיחות היומיומיות בין עמיתים לעבודה, בעוד שעובד אחר חושב שהן בסדר גמור.

הנה 3 סוגים של הטרדה במקום העבודה שיעזרו לכם לחנך את העובדים כדי למנוע הטרדת במקום העבודה:

הטרדה מילולית/כתובה

הטרדה מילולית או כתובה היא כנראה הדוגמה הברורה ביותר להטרדה במקום העבודה, והיא גם זו שנתקלים בה בתדירות הגבוהה ביותר. הטרדה זו יכולה להתרחש באמצעות:

שליחת אימיילים עם בדיחות פוגעניות או גרפיקה גזענית. בקשה חוזרת ונשנית לדייטים או לקבלת טובות הנאה מיניות באופן אישי או באמצעות טקסט. תשאול על ההיסטוריה המשפחתית הנוגעת למחלות או להפרעות גנטיות. חיקוי המבטא הזר של אחד העובדים מאחורי גבו. הערות גנאי על מוגבלות או גיל.

הטכנולוגיה היא הדבר המרכזי ביותר שצריך להיזהר ממנו בימינו. למשל, אם עובד אחד מעביר אימייל עם תמונה פורנוגרפית, האימייל יכול להגיע לכולם במשרד, גם אם השולח המקורי לא התכוון לכך.

הטרדה פיזית

הטרדה פיזית עשויה להיות קשה יותר לזיהוי, כי לפעמים היא עדינה מאוד, כמו:

תנועות ידיים או מחוות אחרות המלוות קללות. נגיעה לא רצויה באדם או בבגדיו. מעקב תמידית או עמידה קרוב מדי לאדם בכוונה. הבעות פנים המשדרות רמיזות מיניות. השמעת שירים המשתמשים בשפה פוגענית או משפילה.

פעמים רבות התנועה או המחווה אפילו לא צריכה להיות מופנית כלפי האדם כדי שתהיה הטרדה. כך למשל, אם שני עובדים מתבדחים ואחד עושה תנועת יד לא הולמת ומישהו אחר ראה אותה, הוא עלול להרגיש לא בנוח ואפילו מוטרד.

הטרדה ויזואלית

הטרדה ויזואלית היא כנראה הקשה ביותר לזיהוי, כי היא הכי סובייקטיבית וזו שדורשת מכם לשים את עצמכם בנעליו של האחר.

לבישת בגדים וולגריים. הצגת פוסטרים או תמונות בעלות אופי מיני. הצגת הודעות טקסט או אימייל עם רמיזות מיניות לאנשים אחרים. צפייה בסרטונים פורנוגרפיים או אלימים לידכם. שרטוט של ציורים אלימים או מטרידים.

לדוגמה, מישהו עשוי לצפות בסרטון קומיקס גס אך משעשע על מסך המחשב בעבודה, ולמרות שרוב האנשים עשויים למצוא את הבדיחה מצחיקה, עובד אחר עלול למצוא אותה פוגענית ולומר שהיא יוצרת סביבת עבודה עוינת.

נכתב בשיתוף >> https://www.shklyar-law.co.il/