ישראל היא אולי לא המקום הראשון שעולה על הדעת כשחושבים על יקבים ברמה עולמית, אבל למדינה הקטנה שלנו יש מסורת עשירה של ייצור יין שראשיתה לפני אלפי שנים. באזור מרכז הארץ, ישנם מספר יקבים שבולטים ביינות יוצאי דופן ובחללי טעימות עוצרי נשימה. הנה כמה מהיקבים הטובים ביותר במרכז ישראל שבהחלט כדאי לבקר בהם.

יקב במרכז
יקב במרכז

 

מידע נוסף על היקבים שמופיעים ברשימה הזו וגם על יקבים נוספים במרכז ניתן למצוא באתר כל יקב. האתר מרכז מידע אודות כ-100 יקבים שונים ברחבי הארץ. ועכשיו, נעבור לרשימה:

יקב רקנאטי

יקב רקנאטי, שהוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי, הוא אחד מיצרני היין המובילים בישראל. היקב ממוקם בעמק חפר, יקב רקנאטי ידוע ביינות האדומים והלבנים האיכותיים שלו העשויים ממגוון זני ענבים. חלק מהיינות הבולטים שלהם כוללים את קברנה סוביניון רקנאטי ספיישל רזרב ואת רקנאטי סוביניון בלאן. בנוסף לחדר הטעימות, יש ביקב גם אזור חיצוני יפהפה בו תוכלו להירגע וליהנות מהיינות עם נוף משגע לים התיכון.

יקב אחוזת תשבי

יקב תשבי, הממוקם בבנימינה, הינו יקב בבעלות משפחתית המייצר יינות איכותיים משנת 1984. היקב ידוע ביינות הקברנה סוביניון והשרדונה שלו, שזכו בפרסים רבים בתחרויות יין בינלאומיות. בנוסף לחדר הטעימות, יש ביקב תשבי גם מסעדה מקסימה בה תוכלו ליהנות מארוחה בשילוב יינותיהם הטעימים.

יקב טוליפ

יקב טוליפ, הממוקם ברשפון, הוא יקב בבעלות משפחתית המייצר יינות באיכות גבוהה מאז 1995. היקב ידוע ביינות הקברנה סוביניון, המרלו והשרדונה שלו, שזכו בפרסים רבים בתחרויות יין בינלאומיות. בנוסף לחדר הטעימות, ליקב טוליפ יש גם אזור חיצוני יפהפה בו תוכלו להירגע וליהנות מהיינות, כשאתם מוקפים בסביבה הכפרית הישראלית המדהימה.

יקב מרגלית

יקב מרגלית, הממוקם ביישוב זכרון יעקב, הינו יקב בבעלות משפחתית המייצר יינות איכותיים משנת 1999. היקב ידוע ביינות הקברנה סוביניון, סירה ושרדונה, אשר זכו בפרסים רבים ברמה בינלאומית. בנוסף לחדר הטעימות, יש ביקב מרגלית גם אזור חיצוני יפהפה.

יקב קסטל

יקב קסטל, הממוקם ביישוב מבשרת ציון, הוא אחד מיצרני היין הגדולים והמוערכים בישראל. היקב ידוע ביינות הקברנה סוביניון, המרלו והשרדונה שלו, שזכו בפרסים רבים בתחרויות יין בינלאומיות. בנוסף לחדר הטעימות, יש ביקב קסטל גם אזור חיצוני יפהפה.

לסיכום

אזור מרכז ישראל הוא ביתם של כמה מהיקבים הטובים בארץ. בין אם אתם אניני יין או פשוט נהנים מכוס יין טובה, היקבים האלה בהחלט שווים ביקור. אז אם אתם מוצאים את עצמכם במרכז ישראל, הקפידו להוסיף את היקבים הללו למסלול שלכם ולגלות את מסורת ייצור היין העשירה של מדינה מרתקת זו.