יש לא מעט סיבות בגינן ביקור בירושלים הינו בעל פוטנציאל גבוה להוות כחוויה מהנה ואטרקטיבית. הסיבות טמונות בתוך העיר כמו: המסעדות, האטרקציות, האתרים, אירועים בירושלים ועוד..
אבל הן נמצאות גם בסביבה הקרובה של העיר – שם תוכלו למצוא מגוון רחב של אתרי טיולים, חלקם מאתגרים יותר וחלקם פחות, חלקם מתאימים למיטיבי לכת וחלקם למשפחות עם ילדים.
אם גם אתם מעוניינים לטייל בסביבת העיר ובעיקר באזור הרי יהודה, להלן מספר יעדים אשר יכולים לענות על הציפיות שלכם

 

נחל המערה

נחל המערה נחשב לאחד מאתרי הטיולים האטרקטיביים ביותר באזור הרי יהודה, כאשר בסוף הנחל נמצאת גם מערת התאומים – אשר מהווה כאטרקציה בזכות עצמה.
הטיול באזור יכול להתאים לכל עונות השנה, המסלול כולל צמחייה ירוקה ויה, מעיינות, מערות ואפילו מבצר גדול.
מבחינת אורך המסלול ומורכבותו, הרי שמדובר במסלול אשר אורכו הוא כשבע קילומטר – כאשר, ניתן לעשות את המסלול בפרק זמן אשר ינוע בין 4 ל-6 שעות. מסלול אופציונאלי נוסף הינו קצר יותר, הוא מעגלי ואורכו כ-3 קילומטר.

 

שמורת המסרק

שמורת המסרק שוכנת סמוך לישוב בית מאיר. מדובר במסלול הליכה קצר יחסית (אשר נחשב כמתאים עבור משפחות עם ילדים, אשר עשיר בחורש ים תיכוני. במסלול ממתינה לכם תצפית לאזור השפלה.
מאחורי השמורה יש לו מעט סיפורם היסטוריים על מורשת קרב תש"ח – כך שמדובר בטיול אשר יכול להיות לו ערך מוסף.

 

גן לאומי עין חמד

מדובר בגן קסום אשר ממוקם בהרי ירושלים אשר מה שמאפיין אותו הוא עצי אלה ועצי אלון.
באזור ניתן למצוא מגוון רחב של שולחנות פיקניק ומדשאות – כך שמי שמעוניין לערוך פיקניק במקום, יוכל ליהנות מתנאים טובים למטרה.
מדובר במקום אטרקטיבי במיוחד עבור משפחות עם ילדים – כאשר בגן ניתן למצוא גם גשרונים, תעלות מים ואפילו שרידים של חווה חקלאית.

אתר לאומי קסטל
מדובר באתר מורשת אשר ממוקם קרוב למבשרת ציון. גם במקרה הזה מדובר באתר אשר מאחוריו סיפורים היסטוריים מרתקים לגבי פריצת הדרך לירושלים בתקופת מלחמת העצמאות וסיפורים נוספים. במקום ניצבת אנדרטה לזכרם של נופלי הקסטל.

 

נטף

אם חשקה נפשכם לחזות בפריחה יפיפייה בעונת האביב, תוכלו להגיע לאזור של הישוב נטף. אשר מציע פריחה צבעונית ומרשימה, עם פרחי אביב בכל הצבעים. באזור ניתן למצוא מסלול הליכה, אשר מתחיל ברחב עפר ויורד לכיוון העמק ועד לערוץ נחל כפירה.
בהמשך, המסלול מתפצל למסלול נוסף אשר מאפשר הגעה לבריכת עין כפירה.

 

הר חרת

הר חרת מהווה את אחד מההרים הגבוהים ביותר שבין הרי ירושלים. מסלול ההליכה הספציפי הזה מתאים בעיקר עבור חובבי הליכה – והוא נחנך במטרה להציל את ההר.
במסלול ישנו שביל אשר עולה במדרגות וממשיך לעבר יער דליל, עם מעט צמחיה מסביב.
לכל אורך המסלול קיימת אפשרות להשקיף על נופים קסומים – אשר הופכים את החוויה לאטרקטיבית ומהנה.

 

עין אל בלד

עין אל בלד מהווה למעשה כמעיין קטן, אשר ממוקם במורדותיו של ואדי. מדובר במעין עם מים קרירים וצלולים, אשר יכול להתאים לזוגות אשר מבקשים לעצמם אטרקציה רומנטית, באווירה קסומה, מהסוג אותו הם יוכלו למצוא רק בטבע ורק באזור היפיפה של העיר ירושלים.

 

לסיכום, ניתן לציין שיש עוד לא מעט אתרים אטרקטיביים באוזר ירושלים והרי יהודה. כך שאם אתם רוצים לשלב בביקור שלכם בעיר בירושלים גם טיולים בטבע – אין כל ספק כי הגעתם לאזור הנכון עבור המטרה – מכיוון שבמקום יש לא מעט אתרי טיולים ומסלולי הליכה אשר יכולים להתאים עבור קשת רחבה של אנשים.