הרים הוא דרך נפלאה לשלב פעילות ספורטיבית, אתגר והנאה צרופה מהטבע.

כלים

 

ברחבי העולם, יש כמה הרים פופולריים במיוחד לטיפוס, ואתם מוכרחים להגיע אליהם אם אתם אוהבים לטפס. חלקם דורשים ניסיון בטיפוס, אחרים דורשים רק סיבולת והסתגלות לגבהים.

אחרי שאתם בוחרים את היעד ולפני שאתם מתחילים לטפס, תוודא שיש לכם ביטוח נסיעות לחו"ל שלוקח בחשבון את הסיכונים השונים.

אלה כמה הרים שכדאי לכם לשקול.

מון-בלאן, צרפת

זהו ההר הגבוה והמפורסם ביותר באירופה, לפחות בקרב מטפסים מקצועיים וחובבים. הטיפוס עליו בהחלט מאתגר, ואתם צריכים ניסיון כדי להגיע לפסגה, שנמצאת בגובה 4,810 מטר. ההר מכוסה בשלג ובקרח בכל ימות השנה, כך שתצטרכו ציוד מתאים ותזדקקו לכישורים אלפיניים.

הטיפוס לפסגה נמשך שלושה ימים, אבל טיול של שבוע מומלץ כדי שיהיה לכם זמן להתכונן.

התקופה הכי מתאימה: חודשים יוני, יולי ואוגוסט.

קילימנג'רו, טנזניה

תזדקקו להרבה סיבולת ונחישות כדי להגיע לפסגת הר הקילימנג'רו, אבל אתם לא צריכים כישורים טכניים מיוחדים, מכיוון שזה יותר טיול מאשר טיפוס. יש כמה מסלולים בהם תוכלו לבחור לעלות, כל אחד עם היתרונות שלו.

הם יקחו אתכם ממדרונות נמוכים ומלאי עשבים עד לקרח ושלג של הפסגה, בגובה 5,895 מ'.

התקופה הכי מתאימה: כל השנה, למעט בגשמים של אפריל, מאי ונובמבר.

אקונקגואה, ארגנטינה

זהו ההר הגבוה ביותר מחוץ לאסיה, בגובה עצום של 6,961 מ', אבל המסלול הראשי למעלה לא דורש יכולות טכניות. זה ממש לא אמור שהטיפוס קל, רחוק מזה. זהו אתגר פיזי מאומץ, שכרוך בהתמודדות עם גובה רב ועם מזג אוויר קיצוני שמקשה על ההליכה.

עם זאת, אם אתם בכושר, ויש לכם קצת ניסיון בטרקים וקמפינג באזורים הרריים מרוחקים, אתם יכולים לעשות את זה.

התקופה הכי מתאימה: אמצע דצמבר עד סוף ינואר.

פוינט לננה, קניה

הפסגה השנייה בגובהה באפריקה מתהדרת בצמחייה ובעלי חיים מרהיבים, נוף שמשתנה כל הזמן והרבה פחות מטיילים מאשר בהר השכן (והמפורסם יותר) - קילימנג'רו. כדי להגיע לפסגת הטרקים של פוינט לננה, תזדקקו לרמות כושר טובות, שק שינה ותחושת הרפתקנות, אך לא לכישורי טיפוס מתקדמים.

התקופה הכי מתאימה: דצמבר עד מרץ ויולי עד אמצע אוקטובר.

טובקל, מרוקו

הטיפוס על הר טובקל מאתגר מאוד, והוא מתאים בעיקר למטיילים עם קצת ניסיון הררי. תצטרכו להיות בטוחים ביכולות שלכם בגובה, מכיוון שהפסגה מתנשאת לגובה של 4,176 מטר. אם תגיעו אליה, תיהנו מנופים בלתי נשכחים של מרקש והסביבה. אפשר לעשות את הטרק הזה בשלושה ימים, וגם ביותר.

התקופה הכי מתאימה: כל השנה, אבל צפו לשלג מנובמבר עד אפריל.

טיפוס הרים יכול להיות מהנה ומתגמל, אבל תזכרו שהפעילות גם חושפת אתכם לשלל סיכונים. אל תטוסו בלי ביטוח נסיעות לחו"ל שיגן עליכם במקרי חירום.