סקר גז קרקע משמש לזיהוי נוכחות של גז מתאן. זוהי שיטה לא הרסנית וחסכונית לזיהוי מתאן. סקר גז הקרקע הוא דרך לזהות נוכחות של כל גז טבעי פוטנציאלי או גזים אחרים בקרקע.

כלים
קרדיט : Depositphotos
קרדיט : Depositphotos

מהו סקר גז קרקע?

סקר גז קרקע משמש לזיהוי נוכחות של גז מתאן. זוהי שיטה לא הרסנית וחסכונית לזיהוי מתאן. סקר גז הקרקע הוא דרך לזהות נוכחות של כל גז טבעי פוטנציאלי או גזים אחרים בקרקע.סקר גז הקרקע מתבצע על ידי קידוח חור באדמה והכנסת בדיקה האוספת נתונים על ריכוזי גז טבעי וגזי פחמימנים אחרים. סקר גז הקרקע יכול לזהות נוכחות של מתאן עד 10-12 מטרים למטה, בהתאם לגורמים כמו תכולת לחות, טמפרטורה וחומר אורגני.

כיצד מתבצע סקר גז הקרקע?

סקר גז הקרקע הוא טכניקת חקר המשמשת לאיתור גזים תת קרקעיים כמו מתאן. הוא מספק מידע רב ערך על אופי וכמות הגזים הקיימים בתת הקרקע שיכולים להוות מקור פוטנציאלי לזיהום מי תהום.

הקרקעות נבדקות באמצעות מערכת של צינורות, הנקראים בדיקות פנאומטיות, המוחדרות לאדמה. שיטות מודרניות משתמשות באוויר בלחץ כדי לדחוף דגימה קטנה של אדמה מעל פני השטח לתוך תא אטום המכיל חיישנים מיוחדים למדידת פליטות גזים שונות.

סקר גז הקרקע הוא בדיקה לא פולשנית הכוללת שימוש בגז אצטילן כדי לזהות נוכחות של כל גזים טבעיים שעלולים להיות מסוכנים בקרקע. אצטילן מוזרק לקידוח או דרך כף אוויר ומזהה גזים המשתחררים עקב תגובה כימית בין חומר אורגני למים.

סקר גזי הקרקע יכול לשמש כדי לקבוע אם גזים שעלולים להיות מסוכנים כגון מתאן נמצאים ברמות מעל לאלו שנקבעו בחקיקה. זה יכול לעזור בקביעה אם קיים סכנת פיצוץ, שעלול לגרום למוות או לפציעות.

מהן עבודות גבס?

עבודות גבס נחשבות לאחת מצורות הפיסול העתיקות והבסיסיות ביותר. הם מיוצרים על ידי מריחת טיח על משטח כמו עץ, אבן או אפילו מתכת. לאחר מכן מפסל את הגבס בסדרת כלים ליצירת כל צורה וגימור רצויים.

מה כוללים החומרים?

מגוון החומרים המשמשים לעבודות אלו משתנה מחומר זול על בסיס גבס הנקרא ג'סו ועד למשטחי השיש, האבן או המתכת היקרים יותר. היתרון הגדול שיש לטיח על פני חומרים אחרים הוא שניתן לתקן אותם בקלות ולשנות לפי הצורך.

עבודות הגבס הן סדרה של יצירות שנוצרות מחומר גבס. האמן מתחיל לפסל את חומר הגבס ואז עובר לשלב נוסף - הידוע גם כהוספת שכבה נוספת של טיח.

לעתים קרובות הם משתמשים במגוון חומרים כמו חול, מלט, סיבי נייר, חומרי טקסטיל וקרטון על מנת להפוך את הפסלים שלהם למפורטים יותר. ניתן לראות עבודות מסוג זה בבתים רבים להנאתם של דיירים רבים אשר נהנים מעבודות בבית הפרטי שלהם לאורך זמן רב.