הליקוברטר פילורי הינו חיידק השוכן במערכת העיכול, ונחשב לשכיח ונפוץ בקרב רבים מן האוכלוסייה. בעוד שחלקנו כלל לא יחוש בנוכחותו, הרי שאחרים לא יוכלו להתעלם מקיומו הבא לידי ביטוי בשורה של תסמינים שונים החל מחוסר נחת מתמשך באזור הבטן, צרבות חוזרות ונשנות, תחושה של נפיחות ולעתים אף בחילות.

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

ההליקוברטר הפילורי שוכן על אזור הסוגר של הקיבה, ומסיבה זו הוא עלול להוביל לתחושת כאב קשה ואף לאולקוס. לצד היותו גורם אי-נחת מרובה, הרי שהוא אף נחשב לגורם סיכון המצביע על היתכנות להתפתחותו של סרטן הקיבה.

בעוד בשנים עברו החיידק היה נחשב לנפוץ בעיקר בקרב אוכלוסיות בגיל הזהב, הרי שכיום ניתן לראות אותו מופיע יותר ויותר בקרב צעירים. חלק מהנחת היסוד היא כי הדבר נובע מאורח החיים כאשר אחד מן הגורמים המוכרים להתפרצותו של החיידק הוא הסטרס.

מדוע שנטפל בחיידק באופן טבעי?

הרפואה המערבית הקונבנציונלית מציעה טיפולים המבוססים על שילוב בין 3 סוגים שונים של אנטיביוטיקה. הסיבה לשימוש הניכר כל כך באנטיביוטיקה שונה, נובע מהיות החיידק עמיד באופן מרשים למדי.

אולם בעוד שהרפואה הקונבנציונלית באה לענות על הימצאותו של החיידק, הרי שהרפואה המשלימה נועדה למנוע את קיומו ולהבטיח גוף בריא וחזק.

שינוי התפריט התזונתי

לחיידק הליקובקטר פילורי טיפול טבעי המתחיל בראש ובראשונה בתפריט התזונתי שלנו.

לאור זאת, רבים מן המבקשים לטפל בחיידק באמצעים טבעיים, נוהגים לעשות זאת יחד עם נטורופתים ונטורופתיות מקצועיים לבניית תפריט תזונתי מאוזן המגובה גם בתוספים תזונתיים שונים.

דוגמה קלאסית לכך היא מוצרי החלב הנחשבים לתזונה חומצית מאוד. נוסף על כך, חשוב להפחית ככל הניתן מצריכתם של מזונות מעובדים הכוללים אנטיביוטיקה וחומרים משמרים הפוגמים באיזון העדין של מערכת העיכול.

נטורופתים ונטורופתיות רבים נוהגים להוסיף אל התפריט התזונתי, תוספי תזונה כגון שמן אורגנו המאפשר לחזק את חוסנו של הגוף ולחזק את פעילותה ויעילותה של מערכת ה חיסון.

ניהול מתחים וסטרס

מחקרים רבים מצביעים על קשר הדוק המתקיים בין סטרס ומתח לבין בעיות וסוגיות במערכת העיכול. די להדגים זאת על מעי רגיז, תופעה עמה רבים מתמודדים בעת המודרנית.

סטרס בראש ובראשונה מחליש את פעילותה של מערכת החיסון, דבר המשפיע על שגשוגו של החיידק. נוסף על כך, כאשר הגוף מצוי במתח רב, הוא נכנס אל מצב של הילחם או ברח. המוח מפרש את המתח הרב כאילו והאדם מצוי במצב מסכן חיים, ועל-כן מזרים את הדם בעיקר אל הגפיים ואל האזורים החיוניים, ומפחית את זרימת הדם אל מערכת העיכול.

חוסר איזון שכזה, פוגם ביעילותה של מערכת החיסון ומוביל לא אחת לשגשוגו והתפרצותו של החיידק.

ניהול מתחים באמצעות מדיטציה, ספורט וטכניקות הרפיה באמצעות נשימה, יכולים לסייע רבות בטיפול הטבעי כנגד החיידק, ובשיפור דרמטי לאורח החיים.