באלאנס בורד – Balance board הוא לוח איזון. לוח שמטרתו לעזור לנו לשפר את האיזון והיציבה. אז איך זה קורה?

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

כשאנחנו עולים על הבורד איזון אנחנו צריכים להפעיל שרירים שונים בגוף בתזמון מושלם - על מנת להשאיר את לוח האיזון בקו ישר מעל הגליל.

מלאכת התזמון הזו בין השרירים השונים נעשית על ידי פקודות שהמוח שולח לשרירים, אבל כדי שהמוח יישלח את הפקודות הללו - הוא צריך לקבל אותות מהחיישנים השונים שאחראים על היציבה בגוף. החיישנים הללו הם - השרירים, העיניים, והאוזניים.

איך הגוף עובד על הבאלאנס בורד ?

השרירים מרגישים את חוסר האיזון ומתאמצים לפצות עליו, העיניים רואות את השיפוע ומעבירות את המידע למוח, ובאוזניים נמצאת המערכת הוסטיבולרית שחווה כל חוסר איזון הכי קטן ומשדרת אותות מהירים מאוד למוח - שמתרגם אותן לפקודות לשרירים. השרירים שמבצעים את הפעולה שאחראית על הייצוב בסוף - הם שרירי היציבה.

ככל שאנחנו מתרגלים יותר זמן על הבאלאנס בורד - כך כל המערכות שאחראיות על האיזון בגוף משתפרות, התגובות נהיות יותר מהירות והשרירים הרלוונטיים לאיזון ויציבה - מתחזקים.

באלאנס בורד וגלישה

פעולת הגלישה קשורה קודם כל באיזון ויציבה. הגולש צריך להישאר יציב על משטח שאינו יציב. בין אם מדובר בגלישת גלים, חתירה על סאפ, רכיבה על סקייטבורד או גלישת סנובורד - כל הפעילויות הללו מצריכות עמידה על משטח לא יציב בתנאים של חוסר יציבות. הבאלאנס בורד מאפשר לנו לתרגל עמידה כזו בדיוק - גם אם אנחנו נמצאים בבית, ולא בים או על הר מושלג. הגליל מייצר חוסר איזון, והמטרה שלנו היא לייצב את עצמנו על הגלשן איזון שמעל הגליל, וכך לשפר את אותן יכולות הנדרשות לגלישה.

קרש איזון כזה הוא תוספת נפלאה לכל מי שרוצה לחזק את כל המערכות שבגוף במקום הכי נוח - בבית.

מחיר באלאנס בורד איכותי ונגיש אפשר למצוא אצלנו באיזון.