רשות מקרקעי ישראל הכריזה על הזוכים במכרז פומבי מר/482/2021 לרכישת זכויות חכירה לבניית כ-1,017 יח"ד ב-7 מתחמים לבנייה רוויה בקריית משה, רחובות. למכרז הוגשו 41 הצעות. מדובר במכרז ייחודי, לפיו התמורות הכספיות של המכרז, יועברו לקרן ייחודית, אשר תתמוך בפרויקטים התחדשות עירונית בשכונת קריית משה ברחובות.

יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל בירך ומסר כי "אני מברך על הצלחת המכרז. זוהי בשורה גדולה להתחדשות העירונית ויציאה לדרך חדשה אחרי שנים של עיכובים. המהלך אותו יזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם הרשות להתחדשות עירונית לשיווק פומבי של מגרשי ההשלמה, ממקסם את התועלות ויתמוך בהליכי התחדשות העירונית."

המכרז הוא חלק מתוכנית תמל/1086, שכונת קריית משה נמצאת בדרום במערב רחובות והמבנים שבה ברובם משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. ב-2019 אושרה תכנית התחדשות שקודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת לשכונה שבמסגרתה יבוצע פינוי בינוי לכלל השכונה, יבוצע טיפול כולל בתשתיות ובפיתוח, יוקמו מרכזי מגורים ותעסוקה, ישודרגו מחלפים ותוגבר הנגישות לתחבורה ציבורית. במסגרת התוכנית ייבנו 9,854 יח"ד, מעונות סטודנטים ודיור מוגן שייבנו במבני מגורים בני 20-7 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-2,000 יוקצו עבור דירות קטנות.

יתר על כן, כוללת התוכנית כ-470,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ"ר שטחים למבנים ולמוסדות ציבור. בהיבט התחבורתי התוכנית מציעה הקמת מחלף המחבר בין הכבישים הסמוכים לשכונה, 410 ו-411, ומסוף תחבורה ציבורית שישתרע על פני 14 דונם.

ראש העיר רחובות רחמים מלול: אנחנו שומרים על הצלחת השלב הראשון של המכרז ברחובות. זה מוכיח שפרויקט ההתחדשות העירונית של קרית משה ברחובות מושך את מיטב היזמים וחברות הבניה המובילות בישראל. ההכנסות של המדינה משיווק הקרקע תשמשנה את הקרן להתחדשות עירונית שתאפשר את הפינוי בינוי של תושבי השכונה הותיקה"

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת שנים רבות בשיתוף עם עיריית רחובות בכדי לקדם את חידוש שכונת קריית משה, שהתקדם היום עוד צעד משמעותי למימושו. מדובר בתכנית שתהווה מודל לתכניות נוספות, בהן תקבולים ממכירת קרקעות מדינה ישמשו מנוף כלכלי לחידוש מתחמים ותיקים באותה עיר."

עינת גנון, סמנ"כלית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הרשות להתחדשות עירונית שמחה על הבעת האמון של השוק הפרטי בפרויקט הדגל שקידמה יחד עם עיריית רחובות - התכנית לפינוי בינוי לשכונת קרית משה ברחובות. זהו הצעד הראשון החיוני לקידום תהליכי ההתחדשות, במסגרתו ההכנסות מהשיווקים המוצלחים ישמשו להשלמת הכדאיות הכלכלית בשכונה הוותיקה."

להלן תוצאות המכרז המתפרסמות במלואן באתר הרשות www.land.gov.il

Screenshot 5 40055