הרכיבה היא ממכרת ורוכבים ישראלים רבים נסחפו אחר גל הרכיבה והחלו גם הם לצאת מדי בוקר או בסופי שבוע לרכיבה ברחבי ישראל. יש כאלו שרוכבים על אופני כביש ונעים על האספלט ואחרים רוכבים בשטח, ביערות, על שבילי כורכר ובין האבנים. 

כלים

ציוד לרכיבה

כל רוכב אופניים רוכש לו עם הזמן ציוד שהוא בסיסי על פי שיטת הרכיבה שלו. ההיצע באתרים ובחנויות הוא גדול ועם הזמן והעצות של החברים והמדריכים כל רוכב בוחר את הפריטים שהם האיכותיים ביותר כדי שישרתו אותו לאורך זמן תוך התאמה מושלמת הן לרוכב והן לסוג האופניים שברשותו.

קסדה לרוכב אופניים

המוצר הבסיסי והחשוב ביותר הוא קסדה. יש לרכוש קסדה בטיב מעולה בגודל שתואם באופן מדויק את היקף הגולגולת של הרוכב. בדרך זו הקסדה תהיה מקובעת, היא לא תנוע ימימה ושמאלה ובדרך זו היא תעניק הגנה מיטבית לרוכב במקרה של נפילה או חלילה תאונת דרכים. קסדות אופניים קיימות בשלל אופציות ויש ביניהן קסדות בעלות מבנה אווירודינמי, קסדות בשלל גוונים והדפסים מרהיבים.

יש לשים לב בעת הרכישה ולקנות רק קסדה לאופניים בעלת תו בטיחות על פי התקן הישראלי, זו שעשויה מחומרי גלם איכותיים ועברה מבחנים מהותיים כמו מבחני ריסוק.

ציוד עזר בעת הרכיבה

כדאי שכל רוכב אופניים ירכוש את כלי העבודה הבסיסיים כדי שייעזר בהם בעת הצורך כמו מברג פיליפס, מברג שפיצים ומברג שטוח. כמו כן משאבה לניפוח הגלגל שהיא בעלת ראש חכם ומתאימה לשני סוגי הוונטילים הקיימים. בנוסף לכך כדאי שתהיה לכל רוכב פנימית חלופית ובמידת הצורך הוא יחליף פנימית וכך יוכל להמשיך בדרכו.

ביגוד רכיבה לרוכב

קיימת חשיבות רבה לקנות ביגוד רכיבה מעולה שהוא מתאים לצורך של הרוכב בכל פרק זמן, בגדים לחורף ובגדים לקיץ. ההתמודדות עם הרוחות שמגיעות מול הרוכב מקשות עליו ולכן עליו לרכוש ביגוד שיאפשר לו להמשיך ולרכב למרות הקשיים, כמו לדוגמה מעיל שבזכותו הוא יוכל לרכב בכל מקום ובכל מזג אוויר.

השמש המסנוורת

אחד הקשיים הגדולים במהלך הרכיבה הוא ההתמודדות עם קרני השמש העוצמתיות. הקרניים הללו הן מסנוורות ולכן מקשות מאד על ראיית הדרך ועל המשך הרכיבה. זו הסיבה שכל רוכב קונה משקפי שמש לאופניים, שהן הפתרון האידאלי עבורו כיוון שהן חוסמות את קרני השמש ומאפשרות לו להמשיך לנוע באופן בטוח.

כפפות לכל רוכב

הכפפות הן ציוד חשוב ביותר לכל רוכב לאור ההגנות הרבות שהן מעניקות לו. אם הרוכב נופל, הכפפות עוצרות את סיכויי הפציעה. כמו כן הן בנויות מכריות ספוג או ג'ל ולכן הן בולמות זעזועים במהלך ההתחככות עם הכידון בדרך הארוכה. זו הסיבה שהרוכבים מקפידים להשתמש בכפפות ומעת לעת לרכוש חדשות לצורך יצירת הגנה מלאה.