על אף שהחיים במאה ה-21 הפכו למעין מרוץ נגד הזמן, אנו מוצאים את עצמנו מנצלים את הזמן הפנוי שלנו ברביצה מול הטלוויזיה או בגלילה בפיד ברשתות החברתיות השונות. כמה פעמים אמרתם לעצמכם שהייתם רוצים לנצל את הזמן שלכם באופן יעיל ונעים יותר? תחביבים מעשירים ומפתחים אותנו, את היצירתיות שלנו, את הדמיון שלנו ואת החשיבה שלנו. תהיתם לעצמכם איזה מן התחביבים הוא תחביב שמתאים לכם? לפניכם 4 הצעות לתחביבים מהנים ונגישים שאפשר לעשות בכל זמן פנוי.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY



  • לימוד שפות – שפה מלמדת אותנו המון על התרבות ממנה אנשים הגיעו; ישנם ביטויים שניתן להגיד באנגלית או בגרמנית שאין דרך לבטא אותם בעברית. העושר השפתי הזה מפתח אותנו שכלית ותרבותית ונותן לנו פרספקטיבה רחבה יותר על העולם ואנשים בכלל, וזה אפילו יכול לתת לנו יתרונות מסויימים בשוק התעסוקה (משרות המחפשות דוברי איטלקית\גרמנית\רוסית\ערבית וכד'). כיום לימוד שפות הפך לקל ונגיש מאי פעם בזכות אפליקציות שונות ואתרי אינטרנט ייעודיים, כך שזה שאפשר ללמוד שפה חדשה אפילו בזמן הנסיעה באוטובוס או בהמתנה לרופא.
  • ריצה – אחד התחביבים הזולים ביותר. לצאת לרוץ תלוי אך ורק בכם ולא מצריך מכם דבר מאשר לקנות נעלי ריצה טובות ולצאת לרוץ. הריצה, מעבר לסגולות הבריאותיות הרבות שלה משחררת אצלנו דופמינים – הורמונים שגורמים לנו להיות מאושרים, רגועים ונינוחים יותר. לאחר ריצה תרגישו תחושת סיפוק ורוגע וכן תדאגו לבריאות שלכם. אמנם קשה לעשות את הצעדים הראשוניים, אך ככל שתתמידו בכך יותר, כך זה יהפוך ליותר קל.
  • כתיבה – אנשים לעתים נמנעים מכתיבה מפחד ומחוסר ביטחון – על מה אני כבר אכתוב? אין צורך לשבת לכתוב סיפור קצר או שיר; כתיבה היא כלי שיקוף נהדר עבור עצמכם וכן כלי לפורקן רגשי. כל שעליכם לעשות הוא לקנות מחברת ועט ופשוט לכתוב מה שעולה לכם בראש – דברים שקרו לכם היום, דברים שאתם מרגישים, הגיגים ומחשבות. לאחר מכן כשתחזרו לקרוא את מה שכתבתם תוכלו לראות מה השתנה מאז וכיצד התקדמתם וכן לקבל שיקוף אמיתי וכן מעצמכם.
  • צמחים – תקופת הקורונה גרמה לאנשים להבין שעליהם לפתח תחביבים. אחד התחביבים שהפכו לנפוצים ביותר הוא גידול צמחים. גידול צמחים גם מוסיף לנו הרבה ירוק ונעים בעיניים וגם מעסיק אותנו ונותן לנו תחושה טובה. כאשר צמח מחזיק אצלנו הרבה זמן אנו מרגישים תחושת סיפוק אדירה. ניתן לגדל גם צמחי תבלין על מנת להעשיר את המנות שלנו וכן לחסוך לנו כסף ולדאוג לבריאות שלנו – אנו יודעים בדיוק מאין הגיעו צמחי התבלין מכיוון שאנחנו בעצמנו גידלנו אותם.
  • צילום – צילום הפך לנגיש מאוד בזכות הסמארטפונים וכיום ניתן למצוא טלפונים חכמים עם מצלמה מקצועית של ממש. בצילום ישנה היכולת ללכוד רגעים בחיים וכל מה שזה מצריך מכם הוא לצאת לרחוב ולהתחיל לצלם