הפרעה בתפקוד המיני הוא מצב רפואי המשפיע על הבריאות המינית של גברים ונשים כאחד. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל מתח, דיכאון, חרדה, תרופות מסוימות ומחלות כרוניות. הסיבות להפרעות בתפקוד המיני הן רבות ומגוונות. חלק מהאנשים עלולים לחוות את זה בגלל מתח או דיכאון. לאחרים עשויה להיות סיבה פיזית כמו סוכרת או לחץ דם גבוה. עם זאת, עבור רוב האנשים הסיבה אינה ידועה. הפרעה בתפקוד המיני הוא מצב המשפיע על יכולתו של האדם לקבל ולשמור על זקפה. זוהי בעיה נפוצה בקרב גברים, אך היא עלולה להשפיע גם על נשים. הגורמים להפרעות בתפקוד המיני מגוונים ומשתנים מאדם לאדם. כמה גורמים שעשויים לתרום למצב הם מתח, חרדה, דיכאון, עייפות, סוכרת ומחלות לב.

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

 

 

מה זה אומר הפרעה בתפקוד המיני?

ההגדרה הרפואית של הפרעה בתפקוד המיני היא מצב המונע מאדם לקבל אורגזמה. ניתן להגדיר זאת גם כחוסר יכולת לקיים יחסי מין עם בן/בת זוג. הפרעה בתפקוד המיני אינה מוגבלת רק לחוסר היכולת לקבל אורגזמה, אלא יכולה לכלול גם כל הפרעה המשפיעה על החשק המיני, כגון הפרעות בזקפה או חשק מיני נמוך. הפרעות בתפקוד המיני יכולים להיגרם מגורמים רבים וחשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו לפני קבלת החלטות לגבי טיפול. גורמים אלה כוללים: גיל, תרופות, דיכאון, בעיות במערכות יחסים, מתח ומצבי בריאות נפשיים אחרים, מחלות כרוניות או מצבי כאב כגון דלקת פרקים או סוכרת, חוסר איזון הורמונלי כגון בעיות בבלוטת התריס ובעיות בריאות גופניות אחרות כולל סרטן הערמונית וסוגי סרטן אחרים המשפיעים על תפקוד מיני.

 

הפרעה בתפקוד המיני: איך אפשר לפתור?

הפרעה בתפקוד המיני הוא מצב בו אדם מתקשה בקיום יחסי מין. זה עשוי לכלול בעיות עם זקפה, עוררות או אורגזמה. הפרעות בתפקוד המיני עלולות להיגרם מגורמים פיזיים ורגשיים. חלק מהגורמים הפיזיים להפרעות בתפקוד המיני כוללים: סוכרת, פגיעה בחוט השדרה, פגיעה מוחית, שבץ מוחי, התקף לב, טרשת נפוצה (MS), נוירופתיה היקפית (פגיעה עצבית בזרועות או ברגליים) ורמות נמוכות של טסטוסטרון. חלק מהגורמים הרגשיים להפרעה בתפקוד המיני כוללים: מתח, הפרעות חרדה כגון הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) או הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), דיכאון והפרעה דו קוטבית.

ישנן סיבות רבות להפרעות בתפקוד המיני. חלק מהסיבות הן פיזיות, כגון פציעות או מחלות, וחלקן רגשיות, כגון דיכאון. הצורה הנפוצה ביותר של הפרעות בתפקוד המיני היא הפרעות זיקפה (ED). ED יכול להיגרם מכל דבר, החל מלחץ דם גבוה ועד סוכרת. הפרעה בתפקוד המיני הוא מונח רחב לכל בעיה מינית המונעת מגע מיני מספק. חוסר תפקוד מיני יכול להיות תוצאה של בעיות פיזיות, פסיכולוגיות או רגשיות. ההפרעות בתפקוד המיני הנפוצות ביותר הן שפיכה מוקדמת, הפרעות בזקפה וחשק מיני מעוכב. הפרעות בתפקוד המיני עלולות להוביל לבעיות נפשיות כמו דיכאון וחרדה.

לקבלת ייעוץ והכוונה מוזמנים לבקר באתר בכתובת: https://www.feeling.co.il