ראשית כל, פחד מטיפולי שיניים הינו פחד מוכר ושכיח בקרבם של ילדים ומבוגרים רבים אשר נמנעים מלבצע ביקור אצל רופא שיניים בעקבות חרדה שהינה אכן משתקת. בכדי לסייע עבור כל מי שסובל מחרדה זו ואף מתקשה להתמודד עם הרעשים, הזריקות והריחות, ניתן להעניק עבור המטופל טיפול שיניים בצורה הכי נעימה שלא תהפוך לחרדתית וכן, וכן להפוך את הביקור של כל אחד ואחת לנעים, מזמין ומרגיע בעת שהייה במרפאה. על מנת לדעת איך להימנע מכאבים או מהחרדה לאחר טיפול שיניים ניתן לקרוא את מספר הפרמטרים המופיעים במאמר.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

לפני הכל יש לפנות לאנשים המתמחים

אם הנכם חרדים באופן חד משמעי מטיפול שיניים, וכן אתם זקוקים לבצע טיפול שיניים ללא כאבים, ראוי מצדכם לבצע חיפוש אחר מרפאות אשר מתמחות בחדרה דנטלית. ישנם מגוון רחב של מקומות, בין אם זה בבתי חולים או בין אם זה בקופות חולים. לכן חשוב לוודא אם הנכם עומדים לקבל טיפול אשר מנחה אותו איש מקצוע אמין ומוסמך באותו תחום.

מספר שיטות אשר מבטיחות טיפול שיניים ללא כאבים

הרדמה מלאה - בעת בה המטופלים חשים חרדה דנטלית קשה וחוסר יכולת התמודדות עם טיפולי שיניים אשר הינם מורכבים במיוחד או טיפולי שיניים באופן כללי, ישנם טיפולי שיקום הפה במרפאה אשר מתבצעים בהרדמה מלאה, כמובן עם ליווי ופיקוח רופא מרדים ובאישור משרד הבריאות.

גז צחוק - גז אשר הינו מהול בחמצן, ניתן לומר כי שאיפתו גורמת לשרירים לבצע הרפיה וכן לתחושת אופוריה קלה. חשוב לציין כי גז צחוק מתאים עבור ילדים ומבוגרים.

היפנוזה - פעולת הרדמה הנעשית על ידי רופא שיניים שהינו מהפנט המחזיק ברישיון כמובן. חשוב להבהיר כי ההרדמה הינה ללא מזרק, אך ניתן לומר כי המטופל מאריך את הטיפול במשך כ-20 דקות ויצטרך לשלום תוספת של 250 שקלים עבור טיפול זה.

טיפול לייזר - יש לציין כי אנשים אשר סובלים מחרדה דנטלית טיפולי לייזר הינם פריצת דרך עבור אותם אנשים. טיפולי לייזר מאפשרים טיפול באופן הכי איכותי המעניק תוצאות מהירות ומשופרות ללא שום כאב ותחושת אי נוחות, ללא כל זריקת הרדמה, ללא דימום ואף זיהום. טכנולוגיית הלייזר מעניקה טיפולים קוסמטיים, הלבנת שיניים, טיפולי שורש, כתרים בשיניים, דלקות חניכיים ועוד.

רסקיו רמדי - מספר טיפות עשויות מתמציות של פרחי באך אשר מיועדות וכן מעניקות הרגעה ואיזון עבור המטופל.

לכן, ניתן לסכם כי טיפול שיניים הינו אירוע לא נעים וכן המון אנשים אינם מחבבים אותו, עקב האווירה, הקולות וכדומה. כאמור, על מנת לקבל טיפול שיניים אשר יעניק עבורכם חוויה שאינה חרדתית בצורה הנעימה ביותר חשוב לפעול בעזרת הפרמטרים שהוצגו במהלך המאמר וכמובן מבלי להתפשר על טיפול יסודי.