מעת לעת מבקשים מעסיקים ומנהלים לארגן לעובדים שלהם יום כיף מחוץ למקום העבודה. יום כיף מהווה גם צ'ופר לעובדים על עבודתם הקשה, לעיתים הוא גם מהווה צ'ופר על כך שהם הצליחו להביא את העסק להצלחות שונות, וכן הוא נועד בשביל לאפשר להם להתגבש וליהנות אחד עם השני גם מחוץ לשעות העבודה, על חשבון העסק.

כלים
  קרדיט תמונה: אקסטרים יער בן שמן
קרדיט תמונה: אקסטרים יער בן שמן

אפשר למצוא לא מעט מקומות ודרכים בהן ניתן לערוך יום כיף. אפשר לארגן לשם כך פעילויות אקראיות, שונות וייחודיות, וכן אפשר להשתמש במתחמים ובמקומות קיימים לצורך ארגון יום כיף ספציפי. החל מיום כיף בקולנוע, תיאטרון, וכלה ביום כיף בספא או בריכה.

אחד המתחמים המרשימים והמתאימים ביותר לארגון יום כיף לעובדים, הוא אקסטרים יער בן שמן. מדובר על מתחם אשר ממוקם במתחם יער בן שמן ומציע מגוון רחב של פעילויות שונות וייחודיות אשר יכולות להתאים לארגון יום כיף לעובדים.

מה כולל מתחם אקסטרים יער בן שמן?

להבדיל ממתחמים אחרים שמציעים סוג פעילות אחת או שתיים, הרי שמתחם זה מציע מגוון רחב של פעילויות אשר ניתן להשתמש בחלקן או בכולן במסגרת יום כיף. אפשר לחלק את העובדים בין הפעילויות השונות ואפשר לבחור פעילות ספציפית אליה יופנו העובדים.

בין הפעילויות המתרחשות במתחם, אפשר למצוא:

פיינטבול – משחק במהלכו מתחלקים העובדים לשתי קבוצות, המטרה היא להוציא כמה שיותר שחקנים מהקבוצה השנייה אל מחוץ למשחק, כאשר לכל שחקן יש רובה שיורה כדורי צבע ושכפ"ץ שאמור להגן עליו. התפאורה של המקום מזכירה שדה קרב אמיתי. העובדים יוציאו הרבה מאוד אנרגיה, ירגישו את האדרנלין זורם בגוף וייהנו מחוויה ייחודית ובלתי נשכחת. הפעילות מתאימה לכל הגילאים.

לייזר טאג – פעילות דומה לפיינטבול עם הבדל אחד, במקום רובה שיורה כדורי צבע, משתמשים באקדח שיורה לייזר. מדובר במשחק מאתגר, מלא אקשן, אשר שימש בעבר לאימונים בצבא האמריקאי ועם השנים הפך לפעילות אזרחית פופולארית מאוד. צריך להדגיש, מדובר על פעילות בטוחה המותאמת לכל הגילאים.

טיולים בשטח עם איזי ריידר – במתחם אקסטרים יער בן שמן, אפשר ליהנות מטיולי שטח באמצעות מתקן איזי ריידר. הטיולים נערכים בקבוצות עם מדריך מלווה, בהתאם לתוכנית על פי לוח זמן. במהלך הטיול אפשר ליהנות מהנוף מסביב, לעצור, לצלם, לשתות קפה וליהנות מהרגע.

בדומה לטיולי איזי ריידר, מתקיימות במקום גם טיולי אופניים לקבוצות, כולל שימוש באופני שטח מיוחדות, וכן טיולים רגליים בשטח עם מדריך ופק"ל קפה.

סדנאות ODT – מדובר בסדנאות ייחודיות ומאתגרות המועברות על ידי מדריכים מקצועיים. העובדים מתחלקים לקבוצות וכל קבוצה צריכה לערוך שורה של פעילויות ייחודיות בהתאם לאופי הסדנה. מדובר על סדנאות שמשלבות גם כיף והנאה וגם אתגר. הן גם יכולות לעזור לעובדים להתחבר ולהתגבש.

פעילויות נהיגה – במתחם נערכות שורה של פעילויות הקשורות לתחום נהיגה. למשל, פעילות של נהג מרוצים ליום אחד, פעילות המאפשרת לחוות מה זה להיות נהג מרוצים, על כל המשתמע מכך. כמו כן נערכות פעילויות של הדרכות נהיגה מתקדמות ועוד.

פעילות חץ וקשת – פעילות ייחודית הכוללת מטווחי חץ וקשת מטווחים שונים, כמו שאנו מכירים מסרטים ישנים.

פעילות פאודה – הכוונה היא לפעילות המזכירה במובנים מסוימים את מה שכולנו מכירים ואוהבים מסדרת הטלוויזיה. זו פעילות שמבוססת על פי התסריט של סדרת הטלוויזיה, עם כל הפריטים והציוד, וכן התפאורה המתאימה. מי שמחפש פעילות אקשן מיוחדת, אז זו פעילות בשבילו.

חשוב לציין, לכל אחת מהפעילויות אפשר להוסיף שירותי קייטרינג, אפשר לארגן ארוחת שף למשתתפים, פוד טראק ועוד. צריך כמובן לתאם מראש עם מנהלי המתחם והצוות המארגן, והם ידעו לספק את כל מה שאתם צריכים לצורך ארגון יום כיף לעובדים.

איך מארגנים יום כיף לעובדים?

לפני שיוצרים קשר עם אקסטרים יער בן שמן בשביל לארגן יום גיבוש, מומלץ מאוד לדעת איך בדיוק רוצים לעשות את זה.

תחילה יש לקבוע באיזה מועד רוצים לארגן את היום, כך אפשר יהיה לדעת מה אפשר לעשות ומה לא. רצוי כמובן לארגן אותו בתקופה בה מזג האוויר הוא נעים וכל פעילות יכולה להתאים לו. יש להחליט מה גובה התקציב שרוצים לספק עבור יום זה, וכמובן כמה אנשים אמורים להשתתף בו. אז גם אפשר להחליט, האם רוצים לשכור פעילות אחת או יותר. במידה ורוצים להציע לעובדים אופציה לבחון בין הפעילויות השונות, אזי צריך להחליט בין אילו פעילויות ולבחון מה המינימום הנדרש עבור כל אחת מהן.

מעבר לכך, יש להחליט על דברים בסיסיים נוספים, למשל, כמה איך העובדים אמורים להגיע אל המקום, בהסעה מאורגנת או באופן עצמאי, האם רוצים לארגן ארוחה משותפת במקום, לקחת את העובדים למסעדה או לבקש מהם לדאוג לעצמם. יש גם להחליט כמה זמן ייערך יום הכיף, האם הוא יהיה יום שלם או חצי יום.

חשוב להתייעץ ולהיעזר בניסיון של צוות המקום על מנת לתכנן יום כיף איכותי ומעניין.