ההבדל בין יום גיבוש מוצלח וכזה שפשוט עבר ונשכח הוא הבדל של שמיים וארץ. אנחנו לא מדברים רק על היום עצמו, אלא על ההבדל באפקט שהוא מייצר בחברה או בארגון שלכם. הפוטנציאל הגדול כל כך של ימי גיבוש לעובדים עלול ללכת לאיבוד או להתממש בענק, והכול תלוי בכמה גורמים שמתחברים להם יחד. מקצוענים בתחום יודעים לתת לכם את המענה הנכון בהתאמה אישית, וזה עושה את כל ההבדל.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

ימי גיבוש גנריים יכולים לעבוד לעיתים, אבל האמת היא שהמגוון משחק תפקיד גדול במשחק החיים, וגם בימי הגיבוש. היכולת למצוא את הפעילות הנכונה לצוות שאתם מנסים לגבש תלויה לא רק בתקציב שלכם, וגם לא רק ברמת היצירתיות שלכם, אלא גם בהיצע, וברמת השירות שאתם מקבלים. לכן, בשביל חוויה מוצלחת במיוחד, חשוב לדעת לבחור נכון.

דוגמאות מוצלחות של ימי גיבוש לעובדים

רגע לפני שנכנסים להתאמות האישיות והשינויים לפי הצורך, הרי שיש כמה וכמה אפשרות ודוגמאות של ימי גיבוש לעובדים שלא לחינם הפכו לקלאסיקות, והם עושים את העבודה היטב. מספר דוגמאות לכך הינן:

1. המירוץ למיליון – מסע שמשלב אדרנלין עם הצורך בשיתוף פעולה, ומעט תחושת דחיפות ומתח, מה שאומר שיש שם את המרכיבים שמחברים אנשים ליחידה אחת, לקבוצה אחת, שפועלת ביחד בהרמוניה למען מטרה משותפת. מוכר לכם? כי זה בעצם גיבוש.

2. ערב בירה ויין – אלכוהול מחבר אנשים מימים ימימה, ואל תשכחו שהעובדים שלכם? הם אנשים. מי שרוצה לעגל פינות גסות במהירות ובקלות, ולהגיע לחיבור רגשי חזק ותחושת חברו אמיצה של שומרי-סוד, יכול להיות שגיבוש תחת השפעת האלכוהול יכול לעשות את העבודה

3. יום סיור בצפון – הכי פחות מאתגר, הרי שזה יתאים לקבוצות עובדים מסוימות ולצוותים מסוימים, שכן ישנה חווית גיבוש כאשר רואים נופים יפים ביחד. כשאנו רואים משהו יפה, אנחנו תמיד רוצים לחלוק. זה הטבע שלנו כבני אדם, כיצורים חברתיים, אשר באופן טבעי מחפשים להתגבש לכדי קבוצה. לכן כל מה שנותר לנו לעשות זה ליצור את התנאים למינוף הנטייה הטבעית שלנו.

מה עוד יש שם בחוץ?

מי שכבר עבר יום גיבוש או שניים בחייו, או היה אחראי על איתור ובחירת הפעילות מקטלוג ימי גיבוש לעובדים בוודאי יודע היטב כי המגוון הזמין כיום גדול במיוחד. איכות לפני הכול, כשאתם מתחילים לחפש אחר יום הגיבוש המתאים ביותר לעובדים שלכם, אל תסונוורו מכותרות מרשימות ואל תלכו לאיבוד בין אינספור האפשרויות.

מה שחשוב זה להישאר ממוקדים, כאשר המחשבה המובילה היא לא אחרת מלבד – “איזו פעילות תייצר את התנאים הנדרשים לגיבוש מהסוג שאני צריך?”. גיבוש יכול להישען על נקודות מפגש שונות, ואם אתם מכירים את הצוות שלכם, אולי תוכלו לבצע יום גיבוש מושלם במחשבה תחילה, בהתאמה לצוות הספציפי.