חברות הייטק, אינטרנט וחברות אחרות שעוסקות בתחום של פיתוח מוצרי תוכנה באופן טבעי מעסיקות עובדים אשר למדו בעבר את מקצועות התכנות והפיתוח, למדו שפות תכנות שונות, והם אמורים לדעת כיצד להשתמש בשפות שונות לצורך כתיבת קוד ופיתוח תוכנה או מוצרים אחרים.

כלים

 

העובדים קיבלו את ההכשרה שלהם במהלך לימודיהם, בין אם זה באקדמיה ובין אם זה במסגרות אחרות. העניין הוא, לא תמיד כל המתכנתים והמפתחים נמצאים "על אותו קו" כלומר, לפעמים ייתכן שחלקם למדו שפות מסוימות ולא למדו שפות אחרות, או השקיעו יותר זמן בלימודים של שפות ספציפיות מאשר בלימודים של שפות אחרות, וכך יצא שגם במהלך עבודתם הם השתמשו יותר בשפה אחת מאשר בשפה אחרת.

אחת הדרכים של מקומות עבודה לעזור לעובדים לקבל הכשרה בשפות שונות ולהשתמש בהן, היא דרך קורסים שהמקום עצמו מארגן בעזרת מרצה מנוסה ותוכנית לימודים סדורה. כך המתכנתים והמפתחים יכולים ללמוד שפה חדשה ואפשר יהיה להשתמש בה ללא שום בעיה.

הרבה מאוד מקומות עבודה שעוסקים בתחום בוחרים להזמין קורס מאורגן בשפת Python. מדובר על שפה מאוד פופולארית לשימוש, בין אם זה לצורך פיתוח תוכנות, אפליקציות, שרתי ענן, בינה מלאכותית, ביג דאטה ועוד. השפה נחשבת פופולארית עבור פיתוח מוצרים של גוגל, וכן היא נחשבת פופולארית עבור פיתוחים זמניים. קרי פיתוח תוכנה, וברגע שהיא הופכת להיות ישימה עוברים להשתמש בשפות אחרות.

למה משתלם לערוך קורס מאורגן עבור העובדים?

על פניו, עובדים יכולים ללמוד בעצמם שפת Python, בין אם זה דרך קורסים מסודרים ובין אם זה באמצעות אתרי אינטרנט או אמצעים דומים. העניין הוא, שאם מארגנים קורס מסודר באמצעות מרצה מומחה בעל ניסיון בתחום, אזי שיש יותר אפשרות לשלוט במה שקורה, אפשר לדעת בוודאות שאכן כל העובדים עוברים את הקורס ולומדים את השפה, אפשר לדעת איפה נמצאים כולם וניתן לסמוך שאכן התהליך מתבצע כמו שמצפים.

מעבר לכך, כשמארגנים קורס מאורגן בשפת Python, אז אפשר לשלוט טוב יותר באיכות הידע שהעובדים מקבלים. שכן, אם הם בוחרים להשתמש בקורס אונליין באופן עצמאי, אי אפשר לדעת בוודאות מה איכות החומר שהם יקבלו ומה יוכלו להפיק ממנו.

כיצד מארגנים קורס מאורגן לעובדים?

הרעיון הוא מאוד פשוט, ישנם מרצים ומקומות אשר מארגנים קורס על פי הזמינות שלהם והצרכים של מקום העבודה. בהתאם לכמות העובדים, משך הזמן שנדרש וכן בהתאם למקום בו אפשר לערוך את הקורס. אפשרי שהוא ייערך במקום העבודה עצמו וכן אפשרי שהוא ייערך במקום אחר, כולל במתחם של מי שאחראי על ארגון הקורס.

לפני סיום נדגיש, באופן טבעי נרצה קורס כזה בשביל שהעובדים יוכלו לבצע עבודות שונות בשפת Python. לכן חשוב לעשות זאת, מספיק זמן לפני תחילת הפרויקט, בשביל שיוכלו לתרגל לפני כן ולהגיע אליו מוכנים.