לרבים מאיתנו המילה "צמיגים" לא אומרת יותר מדי – בשבילנו הם ה "גלגלים של הרכב" ולא מעבר לזה.  הצמיגים הם הדבר היחיד שמקשר את הרכב אל הכביש ומשפיע ישירות על רמת הבטיחות של הנוסעים ברכב כל פגם בצמיג יכול לסכן את הנוסעים בו.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מחיר צמיגים יכול לנוע החל ממאות שקלים בודדים ועד כמה אלפי שקלים, כל סוג צמיג מיוצר בצורה מעט שונה מצמיג אחר, גם אם מדובר בצמיגים מאותה החברה. כל שוני כזה יכול להשפיע משמעותית על אחיזת הצמיגים את הכביש, מה שעלול לשנות את רמת הבטיחות שלנו בעת הנהיגה.   

גורם נוסף שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת הצמיג ומחירו הוא הספק/הצמיגיה  ממנו אתם רוכשים את הצמיג יכול להיות שתרכשו את אותו הצמיג של אותה החברה במקומות שונים ותיווכחו לדעת שגם המחיר שונה.

מחיר גבוה של צמיג לא מבטיח בהכרח את התוצאות הרצויות והטובות ביותר, מומלץ להתחשב בכל הפרמטרים שציינו במהלך הכתבה ולוודא שאתם נעזרים באיש מקצוע ודואגים לבצע סקר שוק מקדים על מנת להיות בטוחים שהצמיג שבחרתם הוא המתאים והאיכותי ביותר עבורכם אך גם המשתלם ביותר.

איך תוכלו למנוע מעצמכם לשלם יותר?

די בקלות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאחד מהאתרים המאפשרים לכם לערוך השוואת מחירים על הצמיגים השונים (אנחנו ממליצים על אתר Tire Clube, המאפשר לכם לערוך השוואה בין עשרות צמיגיות הפרושות ברחבי הארץ וגם לרכוש צמיגים אונליין כולל פירוק והתקנה).

לאחר שעשיתם סקר שוק תוכלו לבוא מוכנים ולבחור את המקום המתאים לכם ביותר גם מבחינת המיקום וגם מבחינת מחיר הצמיג.

גורם משמעותי שחשוב לקחת בחשבון הוא איכות הצמיג ויתרונותיו, כאשר חשוב לשים דגש בעיקר על הפרמטרים הבאים:

יכולת האחיזה שלו בכביש יבש ובכביש רטוב (למרות שספציפית בארץ חשוב יותר לוודא את יכולותיו על תנאי כביש יבשים), חשוב גם לוודא מהו המרחק שלוקח מהרגע שלחצנו על הדוושת הבלם ועד לעצירה מוחלטת - מדובר במרחק שיכול להוות את ההבדל מבין עצירה בטיחותית עד למצב של תאונה.

בחודש נובמבר 2012 נכנסה לתוקף תקנה של האיחוד האירופי, לפיה כל צמיג חדש שיימכר במדינות האיחוד יהיה חייב לשאת עליו תג מידע. משרד התחבורה הישראלי החליט לאמץ את התקינה האירופאית, כך שהחל מה- 1 ביוני 2013, על כל הצמיגים שנמכרים בישראל מודבק תג המידע. תגי המידע כוללים שלוש תכונות בלבד, ללא שינויים או תוספות, בעיצוב אחיד ומוגדר מראש:

אחיזה בכביש רטוב (Wet Grip) משקף את מרחק הבלימה של הצמיג בקו ישר בכביש רטוב.

צריכת דלק (Fuel Efficency)  משקף את ביצועי ההתנגדות לגלגול של הצמיג.

רעש חיצוני (Sound Wave)  משקף את רמת הרעש החיצוני .

באתר Tire Clube (בלשונית כתבות ) תוכלו לקרוא על התקנה ותגי המידע ביתר פירוט.

שמחנו לעזור 😊 תתחדשו ושתהיה נסיעה טובה ובטוחה!