מחשב נייד הוא אחד הכלים הבסיסיים והשימושיים ביותר כיום, הן עבור עבודה והן עבור לימודים או שימושים אישיים למיניהם. מבחר הלפטופים השונים הזמינים כיום בשוק הוא עשיר ומגוון ביותר, ומכשירים אלו נמכרים בטווח מחירים רחב יחסית. לכן, חשוב לבחור בקפידה את המחשב הנייד הספציפי שתרכשו, ולוודא כי הוא מתאים לצרכים ולדרישות שלכם, כמו גם להבטיח כי אתם רוכשים אותו מהספק הנכון. להלן מספר נקודות בסיסיות שחשוב להכיר ולקחת לתשומת הלב בעת קניית מחשב נייד, על מנת להבטיח כי אתם רוכשים את המחשב הנכון והמתאים ביותר עבורכם –

כלים
קרדיט לתמונה: pexels
קרדיט לתמונה: pexels

מהם הפרמטרים החשובים במחשב הנייד עצמו?

לפטופ הוא מכשיר מורכב ומשוכלל הכולל מספר רב של פרמטרים שונים, חלקם חשובים ורלבנטיים עבורכם יותר וחלקם פחות. מפאת המורכבות של מכשיר זה קל מאוד ללכת לאיבוד בין הנתונים השונים המרכיבים את המפרט הטכני, ולא להעניק מספיק תשומת לב לפרמטרים החשובים באמת.

אז מהם אותם פרמטרים בהם כדאי להתמקד בעת בחירת מחשב נייד עבורכם? נתחיל ונציין כי כמובן שאלו עשויים להשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים והאישיים שלכם מהמחשב הנייד שאתם קונים, צרכים אשר נקבעים על פי השימוש הצפוי שלכם בו. עם זאת, כמה פרמטרים עיקריים רלבנטיים כמעט עבור כל מי שקונה לפטופ, כך ששווה להכיר אותם ולהתייחס אליהם בעת הקנייה -

לדוגמה, סוג המעבד הוא פרמטר מרכזי הרלבנטי עבור כולם וקובע המון בכל הנוגע לאופן הפעולה ולמהירות שיאפיינו את המחשב הנייד. המעבדים הנפוצים כיום הם i3, i5 או i7 (וככל שהמספר גבוה יותר כך המעבד אמור להיות חזק יותר) של חברת אינטל אך חשוב עוד יותר מכך לרכוש מעבד מדור חדש יחסית. הדור החדש ביותר של מעבדים כיום הוא דור 11, ועדיף לרכוש מחשב נייד עם מעבד מדור זה.

כמו כן, כדאי לרכוש לפטופ עם זיכרון פנימי (RAM) של לפחות GB8, אם לא GB16, ולא להסתפק בפחות מזה. זה יבטיח מהירות עבודה סבירה וטובה, גם בעוד כמה שנים מהיום כאשר המחשב יידרש להפעיל יישומים "כבדים" יחסית.

פרמטר מרכזי נוסף הוא גודל המסך, אשר קובע את גודל הלפטופ כולו. כאן כבר מדובר בשיקול אישי גרידא. במידה והמחשב אמור להיות בעיקר בבית ולשמש גם לצפייה בסרטים וכד', עדיף מסך גדול – 15 או 17 אינץ'. במידה ולוקחים אותו אתכם כל יום לעבודה או ללימודים, עדיף מחשב עם מסך קטן יותר, אשר גם משקלו יהיה נמוך יותר.

לסיום, כדאי לחפש ולרכוש את המחשב הנייד הבא שלכם במקום הנכון, וכאן נרצה להמליץ על קנייה באינטרנט, ובפרט באתרי קניות, קופונים ומבצעים אשר מרכזים כמויות גדולות של מבצעים אטרקטיביים מסוגים שונים. חשוב לוודא רק כי אתם מקבלים אחריות מלאה על המחשב, וכי הקנייה מתבצעת באמצעות פרוטוקול קנייה מאובטחת. כך תוכלו לדעת כי מדובר באתר אמין, וכי נתוני האשראי שלכם נמצאים בידיים טובות ובטוחות.