רבים מוצאים את עצמם בייחוד כאלו שגרים בבניינים משותפים מעורבים בתגרה שאינה שייכת להם או שלא צריכים כלל להיות מעורבים בה. התגרה הזו קיימת בעיקר בבתים משותפים ואין זה משנה את מספר קומות שבבניין. לעיתים שכנים על אף שהם מתגוררים באותו בניין הם מסתכסכים עם השכנים.

כלים

לעיתים הסכסוך עובר את גבול הטעם הטוב והם נאלצים להגיע לתביעה או למעורבות משטרה המריבות יכולות להיות במגוון רחב של נושאים כמו למשל: גבול בניית גדר, ועד בית, חניה ועוד. ישנם אנשים שחושבים כי אם הם קנו חלקת אדמה הם יכולים לעשות בה ככל העולה על רוחם מבלי להתחשב בשכנים מחשבה זו אינה נכונה כלל ועיקר. מאמר זה ידבר על סכסוכי שכנים ועל עורך דין סכסוכי שכנים.

מתי פונים לעורך דין סכסוכי שכנים?
לא בכל מצב שיש סכסוך קל עם שכן פונים לעזרת עורך דין דבר ראשון כדאי לדבר בנועם ובסבלנות עם השכן ולנסות למצוא פתרון עוד לפני הפנייה לעורך הדין. רק אם לאחר מכן מספר פעמים הוא אינו מקשיב להצעות לפתרון הסכסוך יש ליצור קשר עם עורך דין סכסוך שכנים על מנת להתייעץ אתו.

עורך דין ישמע את הסיפור וידע למצוא את הפתרון הטוב ביותר במקרים שבהם לא ניתן להגיע לפתרון כמו שכן שחדר אל קרקע שכנו ומתחיל לבנות בה ואותו שכן הקרקע שלו הציב שמירה, במקרים כאלו אין מנוס מתביעה משפטית.

במקרה שענפים של עץ פולשים אל חלונו של שכן אחר ואין פתרון אחר, ניתן להגיש תביעה משפטית עורך דין סכסוך שכנים יכול גם לעזור לנסח חוזה בניין משותף לקבוע את עלות ועד הבית במקרה שאין הסכמה על כך ועוד.

חוסר הסכמה על שטחים משותפים
בבניין שגרים בו מספר שכנים ואפילו רבים כמו הבניינים של היום יש שטחים משותפים רבים כמו מעלית, חדר אשפה, המקלט, מחסן משותף, חדר המדרגות. בבניינים שיש בהם שטחים משותפים גדולים ורבים כיום מוסרים את ענייני התחזוקה לחברת אחזקות שהיא אחראית על תיחזוק ראוי של השטחים המשותפים לכך שיפעלו באופן תקין תוך שהדיירים כולם משלמים תשלום קבוע לכך. במקרים רבים דיירים רבים מתווכחים על השטחים המשותפים פנייה אל עורך דין סכסוכי שכנים תפתור את המצב.

מתי כדאי להגיש תלונה על שכן?
כדאי להגיש תלונה על שכן למשטרה במקרים שהמצב דורש טיפול מידי חשוב מאד לדעת שבמקרה כזה הטיפול יהיה אף הוא מידי מבלי להיכנס לשורש הבעיה, לכן חשוב מאד במקרים אלו גם לטפל באופן מידי על מנת למנוע סכנת חיים במקרה של אלימות וקללות אך גם לפנות אל בית המשפט לאחר מכן.

עורך דין סכסוכי שכנים כאן בשביל לפתור את הבעיה עורך דין שמתמחה בסכסוכי שכנים מכיר את כל החוקים והתקנות בעניין בגלל ההתמחות הזו הוא יוכל להכיר היטב את הדרכים על מנת למצוא פתרון ראוי כמו כן הוא ידע למצוא את הפתרונות השונים ולפנות אל הגורמים השונים על מנת שהפתרון יהיה טוב לשני הצדדים תוך שמירה על הזכויות של הנפגע.

גישור הינו תהליך שכדאי להכיר
לעיתים הדרך הטובה ביותר לפתור סכסוכי שכנים היא להשתמש בשירותיו של מגשר גם עורך דין לסכסוכי שכנים יכול להיות כזה. הגישור הוא השלב האחרון לפני פנייה אל בית המשפט. הגישור נעשה במקום ניטרלי בגישור השכנים מדברים ומיישרים את ההדורים ומוצאים פתרונות שלא היו מוצאים ללא תהליך הגישור.