מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה בליווי שוטרי מג"ב כפרי מטה יהודה תפסו על חם השלכת פסולת בלתי חוקית במחצבת בית מאיר הישנה. תצפיתן שהיה במקום עוכב לחקירה והמשאיות והשופל אשר בהם בוצעה שפיכת הפסולת נתפסו בהוראת משטרת ישראל והועברו לאחסנה, לאחר שהנהגים שהיו בהם נמלטו מהמקום. מרמ"י מבהירים כי "נפעל במלוא החומרה מול עברייני הפסולת המזהמים את הארץ"

קרדיט : רשות מקרקעי ישראל
קרדיט : רשות מקרקעי ישראל

כנופיית עברייני הפסולת נתפסה על חם בעקבות מעקב הדוק ותצפיות שערכו מפקחי הסיירת הירוקה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הפועלים למניעת עבירות מקרקעין על אדמות המדינה. בעקבות סיורים ותצפיות של המפקחים, נתפסו על חם משליכי פסולת אשר גרמו לנזקים אדירים לסביבה ולציבור במחצבת בית מאיר הישנה, השוכנת מצפון לבית שמש. שפיכת הפסולת וההטמנה נעשו באופן בלתי חוקי בתחום המחצבה ועל מנת לתפוס את העבריינים התקיימו מארבים ותצפיות של מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה בליווי שוטרי תחנת מג"ב כפרי מטה יהודה, בה תועדו עברייני הפסולת, בעת שעסקו בהשלכת פסולת במקום בלתי מורשה, ללא היתר ובניגוד לחוק.

עברייני הקרקע והפסולת הגיעו בשעות הלילה עם משאיות והחלו להשליך פסולת בניין במטרה לחסוך את עלויות הטמנת הפסולת באתר מורשה כנדרש על פי חוק, ובכך ביצעו למעשה עבירה פלילית של השלכת פסולת ועבירה פלילית של הסגת גבול. בעקבות זאת הוגשה תלונה למשטרת ישראל והתבצעו חקירות. במקביל, תפסו המפקחים בסיוע המשטרה את שתי המשאיות שפעלו במקום ולקחו אותם לאחסנה. המפקחים חסמו מחדש את הגישה למקום ושילוט המתריע מפני פלישות או השלכת פסולת הוצב במקום.

מרמ"י מבקשים לציין כי במקום לפנות את הפסולת לאתר הטמנה מורשה כחוק עברייני הפסולת בחרו לעבור על החוק והשליכו כמות אדירה של פסולת בשטח פתוח השייך לציבור ובכך גרמו לנזקים משמעותיים.

מרמ"י נמסר: "עברייני פסולת הופכים את השטחים הפתוחים בישראל למזבלות מאולתרות כדי לחסוך עלויות הובלת והטמנת הפסולת. מדובר בעבירה חמורה המצלקת את נופי ארצנו ופוגעת באופן קשה בסביבה ובציבור וככל התלוי בנו, העבריינים יטופלו במלוא חומרת הדין ובאפס סבלנות. מפקחי הרשות והסיירת ימשיכו לערוך סיורים במקום ולוודא כי אין הפרות בשימושי הקרקע במקום"