אנשים רבים מעוניינים לשמור על כדור הארץ ובאופן כללי משתדלים להתחשב בחי ובצומח. רבים מהם הופכים לצמחוניים וטבעוניים כדי להעניק חיים לבעלי החיים החולקים אתנו את עולמנו ועל מנת לצמצם את פליטת גזי החממה. אבל לא כולם מצויים בדעה אחת לגבי אי צריכת בשר. ישנם אנשים שאוהבים את טעמו של הבשר ואינם מוכנים לוותר עליו, ואחרים צורכים בשר מסיבות בריאותיות. פיתוח חדש שנקרא חקלאות תאית עומד להפוך את העולם למקום טוב יותר. כך שמצד אחד אנחנו לא נצטרך לשחוט את בעלי החיים למאכל, ומצד שני איש מאתנו לא יצטרך לוותר על איזה "על האש" מסורתי שהוא עומד לערוך עם המשפחה שלו. כי במסגרת החקלאות התאית, ניתן יהיה לפתח בשר למאכל מתאי הבקר מבלי להרוג אותו.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

הבשר המתורבת כמעט כאן

פיתוח החקלאות התאית שנמצא כעת בשיאו מביא עמו מונח חדש שנקרא בשר מתורבת. זהו בשר שהמקור שלו מופק מתאים של בעלי חיים. למעשה, לוקחים דגימה של שריר מבעל החיים ולוקחים אותו למעבדה. בתנאי מעבדה מלאכותיים גורמים לתאי השריר להתרבות עד אשר מקבלים גוש שלם של בשר. לתהליך זה ישנם כמה שלבים. ברגע שהתאים מגיעים למעבדה הם עוברים תהליך מלאכותי של מיטוזה. כלומר, המדענים גורמים לתאים אלה להתרבות באופן מלאכותי אשר נראה להם כטבעי. לא כל תאי הגוף מסוגלים להתחלק בצורה כזו, אך כאשר מדובר בתאי שריר, קיימת אפשרות להרבות אותם בדרך הקרובה ביותר לדרך הטבעית.

בסופו של דבר, פיתוח זה נועד להניב את התוצאות הרצויות ולהוביל לבשר מתורבת שהוא גם בריא. אמנם בשר מתורבת נמצא כעת עדיין בשלבי פיתוח ואינו ראוי למאכל, אך יום אחד יוכלו הפרות לרעות בכרי הדשא הירוקים בשמחה ללא איום מצד בני האדם.

לבשר המתורבת קיימים יתרונות משמעותיים

אם נגיע לטכנולוגיית החקלאות התאית ונצליח לייצר בשר מתורבת, נוכל להגיע להישגים משמעותיים בתחום השמירה על איכות הסביבה. ראשית, ניתן יהיה לצמצם את פליטת גזי החממה הנגרמים על ידי תהליך הייצור של הבשר, וכך לצמצם את הנזק לכדור הארץ שאותו אנו מתחילים לראות היום. שנית, גם הקרניבורים המושבעים שבינינו רוצים בסופו של דבר בטובתם של בעלי החיים, והם ישמחו לדעת שהם יוכלו לאכול בשר תאים ומשביע ללא ייסורי מצפון. הבשר המתורבת יצמצם את הסבל שנגרם לבעלי חיים בבתי המטבחיים והם לא יוחזקו יותר בתנאים של צפיפות.

לדעת יותר על החקלאות התאית

אם הנושא של חקלאות תאית מעניין אתכם ובוער בכם, ניתן להזמין את חקלאות תאית הספר. הספר כולל פירוט על הבשר המתורבת וגם כמה שיעורים מאלפים בביולוגיה שמדגימים לכם כיצד פועלת החקלאות התאית. בעולם שבו ידע הוא כוח, הספר יכניס אתכל לעניינים. כך שתדעו לקראת מה אתם הולכים כאשר תטעמו את נתח הבשר המתורבת הראשון שלכם.