בנק זרע פרטי הפך בשנים האחרונות למקום מפגש עם החלום להפוך לאמא. סביר כי מרבית מהנשים היו מעדיפות להקים משפחה, אך בהיעדר דמות ש"מפיקה זרע" ישנו את הבנק באמצעותו ניתן להרות לתורם זרע, אותו סביר לא תכירו ולא תפגשו ובעיקר אם מדובר על תורם ישראלי בבנק זרע ציבורי ו/או פרטי בישראל. באשר לתורמים מרחבי העולם, הסיפור מעט שונה, שם ניתן לקבל מידע מורחב יותר אודות התורם לרבות תמונות, מכתב מהתורם ועוד. כדי לעשות סדר במידע אודות בנק זרע פרטי, ריכזנו את המידע לו אתם זקוקים.

 

כלים

 

כיצד בוחרים את הזרע

ילד "מקטלוג" זוהי לא סיסמא זוהי עובדה. בהגיעך אל בנק זרע, תוכלי לקבל לידייך "קטלוג" בו כל תורם מקבל מספר. כל עוד מדובר בבנק זרע בישראל, לכל תורם יוצמדו מספר פרטים ובין היתר: תיאור חיצוני של מבנה גופו לרבות צבע שיער גוף ועיניים, התרשמות אודות התורם לרבות מאפיינים אישים, מידע אודות תחביביו, השכלתו (נכון לנקודה בה הוא תורם זרע), הוריו ושכלותיהם, מוצאו ומוצא הוריו. עוד יפורט בקטלוג בדיקות אותן ביצע בתורם אחר מחלות זיהומיות ואחרות.

נשים רבות שואלות עצמן היא היכן נכון לרכוש את הזרע, האם בנק ציבורי עדיף על בנק זרע פרטי או אולי בכלל עדיף לפנות אל בנקי זרע בחו"ל?

קחו בחשבון כי ההבדל בין בנק זרע ציבורי אל בנק זרע פרטי הוא בעיקר בהיקף התורמים (מספר הקטלוגים) שיש לבנק הזרע להציע לנתרמת וכמובן המחיר אותו תתבקש הנתרמת לשלם בעבור השירות והזרע. במילים אחרות, בנק זרע פרטי יאפשר לכם לקבל שירות של מוסד פרטי, החל מההסברים, דרך קבלת השרות הלכה למעשה ועד המבחר אליו תחשפו ובהתאם המחיר אותו תדרשו לשלם - על פי רוב בנק זרע פרטי ידרוש מחיר כפול מבנק זרע ציבורי.

ההבדל העיקרי בין בנקי זרע בישראל לבנק זרע בחו"ל הוא הבדל מהותי – התורמים בישראל הם תורמים אנונימיים אותם לא ניתן לחשוף בשום שלב ואילו התורמים בבנקי זרע בחו"ל הם תורמים חשופים ובהתאם המידע אודותיהם.

בנק זרע פרטי בחול, מאפשר לנתרמות לקבל מידע מקיף יותר – תמונות של התורם כיום ובילדותו, תמונות של משפחתו הגרעינית (הורים אחרים וכו), הנתרמת תקבל דיסק מוקלט של התורם, בו התורם יעניק מידע אודותיו במונולוג קצר וגולת הכותרת, היא שהילד בעתיד יוכל לפנות לתורם (פעם אחת במהלך החיים) ולבקש מפגש שיתקיים באישורו של התורם.