חנויות למכירת מזון שוגות פעמים רבות בהנחה שפרסום טוב יחד עם מבצע שווה הוא המפתח להגדלת המכירות.

ישנה נקודה נוספת, שלכאורה נראית לנו זניחה, בעלת השפעה רבה על היקף המכירות, והיא: סדר מוצרי המזון בחנות בצורה נכונה, חכמה ומשרתת את המטרה.

כל הטיפים לסידור מוצרי מזון בצורה שתשרת לכם את המטרה, במאמר הבא.

כלים
קרדיט depositphotos
קרדיט depositphotos

פג תוקף קרוב? בשורה הראשונה!

אל תשכחו שמוצר מזון אינו עוד נעל או בגד נטולי תאריך תפוגה. במרבית המקרים, למוצרי מזון שהתקבלו היום מרווח זמן ארוך יותר עד לתאריך תפוגתו, בהשוואה למוצרים שהתקבלו כמה ימים קודם.

בעת סידור המדפים חשוב לזכור להניח את המוצרים בעלי התוקף הקצר מקדימה ואת שאר המוצרים, בעלי התוקף הארוך, רחוק יותר.

מטרתה של שיטת סידור זו היא להפחית את סיכויי ההישארות של סחורה בכלל וסחורה פגת תוקף בפרט.

העין רואה והלב חומד

נראות מוצרי המזון על גבי המדפים לא פחות חשובה מהקפדה על סידור לפי תאריכי תפוגה. סדרו את המוצרים באופן שימשוך את עין הלקוחות, למשל: מקמו מוצרים בעלי מותג מקובל במקום בולט, או כאלה בעלי עטיפה צבעונית ומעניינת.

גם לגובה המדף השפעה על נראות המוצרים. מדף גבוה או נמוך מדי לא תמיד בולט לעין כל הלקוחות או אפשרי ללקיחה מהירה בקרב כלל האוכלוסייה. לאור כך, הניחו את המוצרים בעלי עדיפות מרכזית במדף אמצעי, הנראה לעין ונגיש לכולם. את שאר המוצרים, הניחו במדפים גבוהים או נמוכים יותר.

בעלי מכולות למשל, נוחלים הצלחות רבות בעיקר מפאת הקפדתם על סידור מכולת בצורה חכמה.

שתייה קרה

שתייה קרה מושכת את העין ויוצרת חשק לרכישה בקרב לקוחות רבים. לכן, העמידו מקרר המכיל בקבוקים אישיים של שתייה קרה מסוגים שונים כגון: קולה, תפוזים, ספרייט וכו'.

בקבוק אישי וקר מדבר ללקוחות רבים ונותן להם תחושה שרכישת בקבוק שתיה הינה הוצאה נחוצה וזניחה, מה שיכול בהחלט להגביר את היקף המכירות שלכם.

לעומת זאת, בקבוק שתייה אישי כלל שיהיה, אם אינו קר לרוב גם לא יגרום ללקוחות שלכם אף להסיט את מבטם לעברו.

רגע לפני התשלום, תרצו משהו נוסף?

מיקום מוצרים במיקום הסמוך לקופת התשלום פעמים רבות קורץ לעין הלקוחות. במיקום זה הניחו מוצרים קטנים, כגון סוכריות, מסטיקים, שוקולדים אישיים וכדומה. מיקום מוצרים אלה יחד עם גודלם גורם ללקוחות רבים לרכושם ללא מחשבה מעמיקה.

בנוסף, כולנו יודעים שביצוע קניות של מוצרי מזון הינו דבר מעייף, בפרט כאשר עורכים אותו בליווי ילדים. כשהלקוחות מגיעים לקופה לצורך תשלום, מוצרי המזון האישיים המצויים סמוך לקופה לא קורצים רק ללקוח, אלא גם לילדיו, וכאן מתחיל מסע בקשות בלתי פוסק לקניית מוצר מסוים. מסע זה לרוב נגמר בהכנעה מצד ההורים, כך שתוכלו להרוויח כמה שקלים נוספים.