היו ימים בעבר הלא רחוק, שבהם טיפולים ואבחונים פסיכולוגיים נחשבו למקור של בושה עבור רבים. ובכן, ברוכים הבאים למאה ה-21. כאן, ידוע לכל שממש כפי שקיימות בעיות פיזיות, בעיות של הנפש קיימות גם הן ובאחוז גבוה יותר מבעבר. מרוץ החיים המהיר והלא פשוט של המאה בה אנו חיים, מביא רבים מאיתנו – ילדים ומבוגרים, להתמודד עם קשיים רבים. כך, אבחונים פסיכולוגיים במרכז ד"ר טל הפכו מבוקשים יותר כשהאזרחים כיום מבינים יותר ויותר, שאין לזלזל בטיפול הנפשי.

כלים

 

סוגי אבחונים פסיכולוגיים במרכז ד"ר טל

לא ייאמן עד כמה הטיפול הפסיכולוגי יוכל לסייע במגוון רחב של מקרים; בהם הילד לא מסתדר בלימודים מבחינה לימודית או חברתית, לפני ראיון עבודה למבוגרים, כדי להתמודד עם קשיים בחיים האישיים, ועוד. הנה כמה מסוגי אבחונים פסיכולוגיים במרכז ד"ר טל שכדאי להכיר במידה ומעוניינים באבחון או טיפול:

אבחון פסיכולוגי התפתחותי – אבחון המיועד בעיקר לתינוקות וילדים עד גיל 6 לערך. מטרת האבחון היא לבדוק האם תהליך ההתפתחות של הילד אכן תקין ותואם את גילו מבחינה רגשית, מוטורית, התנהגותית, קוגנטיבית ושפתית. אבחון פסיכודיאגנוסטי – אבחון זה לעתים נדרש על ידי גורמים כגון צה"ל, בתי משפט, ביטוח לאומי ועוד. במקרים אחרים הוא מתבצע ביוזמת הנבדק, מתוך רצון ללמוד על עצמו או לענות על שאלה שמתעוררת תוך כדי הליך טיפול אחר. מטרת האבחון היא להעריך את אישיות האדם, תוך הבנת יכולותיו הקוגנטיביות והרגשיות. אבחון פסיכו-דידקטי – זהו אבחון המתאים לילדים ומתבגרים ומורכב מהחלק הפסיכולוגי הבוחן יכולות אינטלקטואליות והיבטים רגשיים שעלולים להשפיע על איכות הלמידה (למשל ביטחון עצמי נמוך, נטייה להתבודדות ועוד), וכן החלק הדידקטי שבוחן את רמת השפה, הכתיבה, הלמידה, הקריאה, הזיכרון, קשב וריכוז ושאר יכולות הנדרשות לילדים על מנת לצלוח את תקופת הלימודים. המטרה היא כמובן לאתר לקויות למידה אם קיימות, ליידע את מוסד הלימודים ולפעול להתאמת המסגרת לתלמיד. אבחון פסיכולוגי לקראת עבודה – זהו בוחן משולב הבודק את הפן האישיותי והקוגנטיבי. ישנם מקומות עבודה אליהם לא ניתן להתקבל מבלי לעבור את המבחן המדובר. במקום ניתן לעבור מבדקים כאלו כדי להתכונן למבחנים בפועל או להסתייע באנשי המקצוע בכדי להעביר את העובדים במקום עבודה מסוים, את המבדק המדובר. אבחון אוטיזם – בין יתר אבחונים פסיכולוגיים במרכז ד"ר טל קיימת גם האופציה לאבחון אוטיזם, כלומר לבחון האם הנבדק מאובחן על הספקטרום האוטיסטי ובאיזו רמה; מהם הקשיים בתחום התקשורתי או החברתי וכיצד הם באים לידי ביטוי בדפוסי ההתנהגות, ועוד.

ומה קורה אם הבעיה חמורה יותר?

אבחונים פסיכולוגיים במרכז ד"ר טל הם לא הכל. במידה ומגיעים למסקנה כי רצוי שהמטופל או המטופלת ייפגשו עם פסיכיאטר מסיבות כאלו ואחרות, אין צורך לחפש רחוק מידי. כל שירותי הנפש שתזדקקו להם מרוכזים כאן במקום אחד. דואגים לנפש, ולאיכות חיים ברמה הגבוהה ביותר.